Telefonisté už nebudou moci lidem volat jen tak

Názor
Poslanecká sněmovna definitivně schválila transpoziční novelu o elektronických komunikacích. Novela, jež nyní čeká na prezidentův podpis, zpřísňuje pravidla marketingových volání. Měla by vstoupit v platnost už letos v prosinci. Šest měsíců poté, tedy od začátku května příštího roku, tedy nebudou smět být aktivním telemarketingem obtěžováni všichni ti, kteří s tím do té doby nevysloví souhlas. 
Novela, jež nyní čeká na prezidentův podpis, zpřísňuje pravidla marketingových volání. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Pokud lidé budou chtít, aby jim telemarketingoví operátoři volali, budou s tím muset explicitně souhlasit, nahlášením ve veřejném účastnickém seznamu. Novela totiž zavádí automatický předpoklad nesouhlasu s přijímáním telemarketingových hovorů. Pouze ti, kteří vyjádří svůj souhlas, budou po vstupu novely v platnost a uplynutím půlroční lhůty moci být příjemci telemarketingových hovorů.

Novela tedy dramaticky omezuje záběr a využitelnost aktivního telemarketingového obvolávání. To je stále rozšířeným způsobem oslovování potenciální klientely, ze strany firem z nejrůznějších segmentů, včetně finančního nebo energetického.

PSALI JSME:
Jak se bránit otravnému telemarketingu?

Aktivní telemarketing je zdrojem přivýdělku pro tisíce a tisíce brigádníků. Dlouhodobě patří pozice telefonisty či telefonistky mezi nejvyhledávanější brigády. Jde totiž o práci, k níž není potřeba přílišné kvalifikace, přičemž operátoři zároveň pracují „v teple“ call centra.

Jestliže navíc disponují obchodním talentem, mohou si díky bonusům vydělat až 200 korun za hodinu. To už je solidní, výrazně nadprůměrný brigádnický výdělek. Od příštího roku ale telefonních operátorů výrazně ubude. Praktické znemožnění aktivního telemarketingu připraví o práci tisíce brigádníků.

Autor je hlavní ekonom Trinity Bank a člen Národní ekonomické rady vlády (NERV)
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Děsivé zážitky z „callcentráků“. Ponižování, celý den bez WC i modřiny od baseballové pálky

Zavřít reklamu ×
  1. Tohle je dobrý krok, mě obtěžují tyto „nabídky“ v podstatě denně a dokonce i o víkendech. Když něco budu chtít, tak si to najdu a oslovím případně firmu sám.

  2. Normální člověk jim souhlas nedá. Kdo chce být obtěžovám, že? Hyenismus byl, že Tito rádoby podnikatelé oslovovali starší důvěřivé lidi a zneužívali to. A druhý hyenismus byl od našich poslanců, že jim to zákonem povolili. Probudili se pozdě.

  3. Ono se toho moc nezmění.Dnes mám místo hovorů denně 7-13 mailů od různých lidí.Kde sebrali mojo adresu nevím,já to všechno bez čtení ihned mažu.S telefonem už asi před třemi týdny přestali,stejně jsem to nezvedal.

  4. Vše má 2 strany mince. Pokud mi někdo volá schválně nebo posílá sms a vidí, že pro něho nejsem, ať dostane pokutu. Oslovit někoho jednou, dvakrát do roka, pokud vezme telefon, je forma podnikání. Pokud nevezme, a volají a volají, to by mělo být pokutováno.
    Z lidí jste udělali ovce, které slouží bohatým. Bude práce pro mladší proto, že je přezaměstnanost. Co ti ostatní? Co fakt, že někteří nechtějí dělat zbytečnou práci? Co s tím, že jaké ekonomické pozadí, taková kvalita člověka. Nejhorší lidé jsou například zaměstnaní v ČSOB. Jak to tam vedou, šílená hrůza. Třeba zpočátku by byl i někdo rád sám podnikal, ale nejsou možnosti. Ekonomická aktivita dělá z lidí hyeny. Když lidem nedá vláda možnost tomu uniknout, horší než komunismus.

    • Paní Vladimíro , nevidím důvod k tomu , aby někdo předával mé tel.č. e-mail třetí straně bez mého vědomí a to je ta podstata o čem ten zákon hovoří . A nemá to nic společného s komunou – to se používá stále častěji ,když chybí argumenty . S největší pravděpodobností jste jej nezažila , ale dobře se to píše a poslouchá .

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Právo

Se šéfem se stačí dohodnout ústně

Vždyť jsme se přece se šéfem jasně dohodli! Takto můžete, patrně rozčíleni, reklamovat nesplněné představy o mzdě či dnech na home office, které vám byly vaším nadřízeným ústně přislíbeny. A nerealizovány ve stylu, …

Divoké parkování se nevyplácí

Pod sjezdovkou jste zaplatili několik stovek parkovného, ale když se po lyžování vrátíte k vozidlu, čeká vás nemilé překvapení. Auto je poškozené či vykradené. Je poškozená karoserie, nebo je pryč nejen vybavení …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.