Po lepším než očekávaném výsledku dodávek na začátku druhého čtvrtletí se akcie dostaly na vzestup, který byl podpořen snížením cen elektromobilů. Pozitivní nálada se však vrátila, když hrubá marže v automobilovém průmyslu bez započtení regulačních úvěrů klesla na 14,6 procenta, což je méně než 16,4 procenta v prvním čtvrtletí.
Jedním z největších zklamání je výhled na „výrazně nižší“ prodeje vozidel v letošním roce. V podstatě se tak může stát, že se staneme svědky roku, kdy Tesla nezaznamená růst dodávek vozidel – a to by byl pro investory skutečný průšvih, protože ziskovost by klesla i při výhledu vyššího objemu, který sliboval Elon Musk.
Produkci vozů Cybertruck se podařilo výrazně zintenzivnit a vypadá to, že do konce roku bude zisková, zatímco plány na nízkonákladové vozidlo se chystají na rok 2025. To je několik pozitiv, která si z toho můžeme odnést. Nicméně jen málo zmínek o tom, co dalšího se chystá pro Robotaxi, s konkrétním zaměřením na umělou inteligenci, nechává Wall Street tesknit.
Po těchto nepřesvědčivých výsledcích jsme potřebovali nějaké to Muskovo „kouzlo“, které by investory uklidnilo, ale ničeho takového jsme se nedočkali. Byl zdrženlivý a nabídl investorům jen málo informací o tom, co přijde dál, což v následujících dnech dostane akcie pod tlak.
Autor je analytik společnosti eToro
(Redakčně upraveno)
Ilustrační foto: Depositphotos.com