TISKOVÁ ZPRÁVA: TÉMA TÝDNE: Lumpárna pod pláštíkem ochrany spotřebitelů

Pochybným způsobem získávají kontakty na klienty pojišťoven a jim pak za nemalý peníz nabízejí „ochranu“ před nevýhodnými podmínkami pojistné smlouvy. Ty smlouvy přitom mohli s klienty uzavírat i jejich současní spolupracovníci. Tak se dá zjednodušeně popsat podnikání, jež se ukrývá za nejrůznějšími „spotřebitelskými“ spolky. V posledních letech je na vzestupu. Finanční a ekonomický institut (FAEI) se jím bude zabývat celý tento týden.
FOTO: FAEI

PRAHA, 22. 8. 2016 – Pochybným způsobem získávají kontakty na klienty pojišťoven a jim pak za nemalý peníz nabízejí „ochranu“ před nevýhodnými podmínkami pojistné smlouvy. Ty smlouvy přitom mohli s klienty uzavírat i jejich současní spolupracovníci. Tak se dá zjednodušeně popsat podnikání, jež se ukrývá za nejrůznějšími „spotřebitelskými“ spolky. V posledních letech je na vzestupu. Finanční a ekonomický institut (FAEI) se jím bude zabývat celý tento týden.

Telefonát od neznámého člověka je na začátku, na konci mohou být oči pro pláč. „Ochránci spotřebitelů,“ kteří nabízejí, že s pojišťovnou, nebo obchodníkem s cennými papíry, nebo s někým jiným, vyjednají finanční náhradu z pro klienta nevýhodné smlouvy, totiž kasírují předem paušální poplatek. Například 20 tisíc korun. Samozřejmě nevratný. Jenže neposkytují žádnou garanci, že skutečně cokoli vymůžou.

A pokud již finanční kompenzaci vyjednají, vezmou si z ní obvykle dalších 20 procent. Například z šedesáti tisícové náhrady tak spotřebiteli zůstane méně, než polovina částky, na niž má nárok. Je to férové? Jiní „ochránci“ sice dopředu neinkasují žádnou zálohu, ale také neuvádějí, kolik za jejich službu zákazník nakonec zaplatí.

Často se navíc ukrývají za různá spotřebitelská sdružení, jež ovšem z podstaty své činnosti nemají podnikat.

Informace o zákaznickém kmeni, tedy o svých zákaznících, si pečlivě střeží všechny společnosti. Ty finanční asi ještě o něco víc. Kde tedy berou oni ochránci spotřebitelů telefonní čísla a další kontakty na lidi, které oslovují se svými nabídkami?

FAEI bude články o praktikách těchto zvláštních lidí přinášet celý týden. Dnešní materiál si můžete přečíst zde.  Zítra čtenářům přiblížíme člověka, který je z nich mediálně asi nejznámější. V dalších dnech přineseme další konkrétní informace a upozornění.

Kontakt pro další informace:

Přemysl Souček, předseda spolku
Email: info@faei.cz
Tel.: +420 607 175 384

Finanční a ekonomický institut
Jičínská 226/17
130 00, Praha 3 – Žižkov

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubrik: [S] Opening a [S] Pro média

Nejčtenější

Ve zkušební době se o důvody výpovědi starat nemusíte

Poradna
Vypadá to, že jste dostali práci snů, ale nakonec se ukáže, že ten sen skončil dřív, než pořádně začal. Vlastně už po pár týdnech, hned ve zkušební době. Ta má sloužit k tomu, aby se zaměstnavatel i zaměstnanec poznali a prakticky kdykoli v jejím průběhu se mohli rozhodnout, zda má smysl ve spolupráci pokračovat.
Rolovat nahoru