TOP desítka JA Studentských firem letoška – zájem zákazníků byl enormní

Letošní školní rok vzniklo v programu pro středoškoláky JA Studentská firma rekordních 288 nových podniků. Do finále 11. května v Praze postoupila desítka z nich. Vítěz získá titul JA Studentská firma roku 2023 a možnost reprezentovat Česko na evropském finále studentských firem v tureckém Istanbulu.
Prodejní stánky finalistů na veletrhu studentských firem JA Expo, který se konal 30. března. Foto: JA Czech

Deset finalistů vybrala odborná porota z takřka padesátky vystavovatelů na veletrhu JA Expo v Praze. V přízemí Galerie Harfa studenti nabídli své zboží běžným zákazníkům i hodnotícím byznysmenům a zájem byl veliký, řada stánků měla už před polednem vyprodáno.

„Některé studentské firmy dokáží svou činností prosazovat témata, která mezi mladými rezonují. Loni se JA Studentskou firmou roku stala Booder company s tzv. binderem – stahovacím prádlem pro transgender kluky. Letos vybojovala finálovou účast v programu studentská firma Cap-it, která uvedla na trh gumičku do vlasů, sloužící zároveň jako ochrana proti nechtěné intoxikaci pití na večírku. Častým cílem studentských firem bývá také rozvoj vzdělávání, například ve finanční gramotnosti, ať už pomocí aplikací, nebo klasických her,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace Junior Achievement Czech (JA Czech), která vzdělávací program JA Studentská firma v Česku realizuje.

Nabídce studentských firem v prodejních stáncích na JA Expo vévodila přírodní kosmetika a zdravé dobroty, zákazníky ale lákaly i méně tradiční produkty jako obrazy mladých umělců, lapače snů, naučné deskové hry, dřevěné skládačky, dárky z pryskyřice nebo ekologické čističe do domácnosti.

„Společným znakem většiny studentských firem bývá sociální cítění a udržitelná výroba. Mezi finalisty se také umístila studentská firma Monst, která přišla s nápadem prodeje rostlin Monstera Monkey Mask a na názvu pralesních květin také založila firemní strategii – část peněz z každého prodeje jde na podporu opiček,“ poukázal Martin Smrž.

Nastartovat reálný byznys trvalo středoškolákům jen pár měsíců. Pro mnohé to byl první střet s reálným pracovním trhem. „Učení jde mladým lidem nejlépe praxí. Pod vedením svých pedagogů studenti získali povědomí o fungování firem, přemýšleli o výrobě, organizovali prodej, sami komunikovali s externími dodavateli, zdokonalili své marketingové i prezentační dovednosti, práci v týmu a podobně.

Spousta studentských firem má svůj e-shop. Od září do března toho studenti zvládnou opravdu hodně, navíc se mohou se svou firmou účastnit dalších motivačních soutěží v programu, třeba o nejlepší logo a promo video, a průběžně se na základě zpětných vazeb od odborníků zlepšovat,“ uvedl Martin Smrž.

Na veletrhu JA Expo se mezi prodejními stánky pohybovalo také 70 odborných porotců. Na základě jejich hodnocení byli v závěru akce slavnostně vyhlášeni vítězové v 10 různých kategoriích. Ti se stali finalisty programu JA Studentská firma a 11. května se utkají o titul JA Studentská firma roku 2023.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Výčep pod komínem v pivovaru Staropramen je zpět

Po zimní přestávce se pro širokou veřejnost znovu otevírají brány pivovaru Staropramen. V rámci letošního prvního Výčepu pod komínem, který se uskuteční ve čtvrtek 8. června od 17:30 hodin, pokřtíme novinku v portfoliu.

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB