Za své mazlíčky utrácíme rádi. Ilustrační fotozdroj: FAEI

TÝDEN NAŠIMA OČIMA: Miliardy zpátky klientům

Nově zavedená regulace nákladů pojišťoven a pojišťovacích zprostředkovatelů umožní, aby v systému životního pojištění, a tedy klientům pojišťoven, zůstaly zdroje v řádu miliard korun ročně, které doposud plynuly na vyplácení provizí zprostředkovatelům životního pojištění. To tvrdí poslanec Ladislav Šincl (ČSSD), který se neobává, že by regulace provizí pro prodejce životního pojištění znamenala koaliční roztržku jako na jaře, kdy se pohádal s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO).

rozhovoru pro portál Týden.cz Ladislav Šincl rovněž vyvrací obvinění zástupců makléřů, že na pozměňovacím návrhu novely zákona o pojišťovnictví pracoval podle zadání velkých pojišťoven. Popisuje totiž přípravu legislativy jako několikaměsíční spolupráci s náměstkyní ministerstva financí Lenkou Juroškovou, protože bylo nezbytné udělat dostatečně vstřícný krok k nalezení politické dohody v rámci koalice.

Za mazlíčky utrácíme rádi

Za naše zvířecí mazlíčky utrácíme dost – a děláme to rádi. Právě takový je výsledek ankety, ve které v uplynulém týdnu hlasovali návštěvníci našeho webového portálu. Anketa tak jen potvrdila to, co tvrdí další průzkumy a čísla, která jsou k dohledání na internetu. Více než třetina lidí vytáhne kvůli mazlíčkovi ze svých peněženek za měsíc dokonce více než 1500 korun.

Jen 25 % návštěvníků webu FAEI, kteří odpovídali v anketě, uvedlo, že měsíčně utratí za svého zvířecího mazlíčka do 500 korun, 38 % zvolilo odpověď 500 – 1500 Kč a stejný počet zúčastněných utratí za měsíc více než 1500 Kč.

Zvířecí mazlíčci také výrazně posilují naši ekonomiku. Pro představu o prodaném objemu krmiv: server E15.cz zveřejnil v roce 2012 článek, který informuje o tom, že jen v roce 2010 se do Česka dovezlo krmivo pro psy a kočky za 2,5 miliardy korun. Z údajů společnosti Nielsen vyplývá, že ročně jenom za krmivo pro psy a kočky utratí lidé více než čtyři miliardy korun.

Další marketingový nálet

Spíše kosmetickou změnou, v těchto dnech však velice aktuální, přinesla novela zdravotního zákona v tom, že přidala druhý termín, kdy je možné změnit zdravotní pojišťovnu. K dřívějšímu termínu 30. června přibyl i poslední zářijový den. V obou případech je však výsledkem, že změna v obou případech proběhne až od 1. ledna.

V platnosti zůstává i to, že změna je možná jen jednou ročně, takže kdo přestoupil k jiné pojišťovně už v červnu a během tří měsíců si to rozmyslel nebo si vybral další instituci, má smůlu. Platí jeho původní rozhodnutí a u původně vybrané pojišťovně je nutné setrvat minimálně rok.

Novinka má tedy smysl pouze pro ty, kteří v nějakého důvodu nestihli červnový termín nebo zjistili, že jejich nový lékař nemá smlouvu s původní pojišťovnou. A hlavním lákadlem jsou seznamy různých výhod a finančních bonusů, se kterými všechny pojišťovny v těchto dnech podnikají marketingové nálety na klienty, protože se předpokládá přestup několika desítek tisíc pojištěnců.

Jak se dobře zpeněžit

Co všechno můžeme prodat? Prakticky všechno, dokonce i z vlastního těla, záleží jen na ceně, našem zdravotním stavu a příležitosti. A nemusí jít přímo o orgány, časté je zpeněžování vlastní krve, plazmy, spermatu, vajíček a podobně. Současně se však ztrácejí dobrovolní dárci krve, kteří svou tělní tekutinu poskytovali z úplně jiných pohnutek, totiž zdarma a motivováni pomoci bližnímu.

Dokonce zmizel už i jejich tradiční název, protože ze zákona už je darování krve bezplatné, takže jiní než bezplatní dárci ani nejsou. Zákon však současně umožňuje za darování krve, ale i krevní plazmy, spermií či vajíček vyplácet náhradu za náklady spojené s dárcovstvím, čehož využívají soukromé společnosti a do transfúzních center lákají především studenty, pro které se jedná o celkem lukrativní záležitost.

Evropská unie doporučuje nejméně čtyři až šest procent dárců z celkového počtu obyvatel, což by v Česku znamenalo alespoň 400 000 lidí. Do ideálního stavu jich tak chybí přes 120 000. Situace se zřejmě výrazně nezlepší ani v budoucnu, dárců bude podle prognóz dále ubývat.

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *