V rozhovoru pro portál Týden.cz Ladislav Šincl rovněž vyvrací obvinění zástupců makléřů, že na pozměňovacím návrhu novely zákona o pojišťovnictví pracoval podle zadání velkých pojišťoven. Popisuje totiž přípravu legislativy jako několikaměsíční spolupráci s náměstkyní ministerstva financí Lenkou Juroškovou, protože bylo nezbytné udělat dostatečně vstřícný krok k nalezení politické dohody v rámci koalice.
Za mazlíčky utrácíme rádi
Za naše zvířecí mazlíčky utrácíme dost – a děláme to rádi. Právě takový je výsledek ankety, ve které v uplynulém týdnu hlasovali návštěvníci našeho webového portálu. Anketa tak jen potvrdila to, co tvrdí další průzkumy a čísla, která jsou k dohledání na internetu. Více než třetina lidí vytáhne kvůli mazlíčkovi ze svých peněženek za měsíc dokonce více než 1500 korun.
Jen 25 % návštěvníků webu FAEI, kteří odpovídali v anketě, uvedlo, že měsíčně utratí za svého zvířecího mazlíčka do 500 korun, 38 % zvolilo odpověď 500 – 1500 Kč a stejný počet zúčastněných utratí za měsíc více než 1500 Kč.
Zvířecí mazlíčci také výrazně posilují naši ekonomiku. Pro představu o prodaném objemu krmiv: server E15.cz zveřejnil v roce 2012 článek, který informuje o tom, že jen v roce 2010 se do Česka dovezlo krmivo pro psy a kočky za 2,5 miliardy korun. Z údajů společnosti Nielsen vyplývá, že ročně jenom za krmivo pro psy a kočky utratí lidé více než čtyři miliardy korun.
Další marketingový nálet
Spíše kosmetickou změnou, v těchto dnech však velice aktuální, přinesla novela zdravotního zákona v tom, že přidala druhý termín, kdy je možné změnit zdravotní pojišťovnu. K dřívějšímu termínu 30. června přibyl i poslední zářijový den. V obou případech je však výsledkem, že změna v obou případech proběhne až od 1. ledna.
V platnosti zůstává i to, že změna je možná jen jednou ročně, takže kdo přestoupil k jiné pojišťovně už v červnu a během tří měsíců si to rozmyslel nebo si vybral další instituci, má smůlu. Platí jeho původní rozhodnutí a u původně vybrané pojišťovně je nutné setrvat minimálně rok.
Novinka má tedy smysl pouze pro ty, kteří v nějakého důvodu nestihli červnový termín nebo zjistili, že jejich nový lékař nemá smlouvu s původní pojišťovnou. A hlavním lákadlem jsou seznamy různých výhod a finančních bonusů, se kterými všechny pojišťovny v těchto dnech podnikají marketingové nálety na klienty, protože se předpokládá přestup několika desítek tisíc pojištěnců.
Jak se dobře zpeněžit
Co všechno můžeme prodat? Prakticky všechno, dokonce i z vlastního těla, záleží jen na ceně, našem zdravotním stavu a příležitosti. A nemusí jít přímo o orgány, časté je zpeněžování vlastní krve, plazmy, spermatu, vajíček a podobně. Současně se však ztrácejí dobrovolní dárci krve, kteří svou tělní tekutinu poskytovali z úplně jiných pohnutek, totiž zdarma a motivováni pomoci bližnímu.
Dokonce zmizel už i jejich tradiční název, protože ze zákona už je darování krve bezplatné, takže jiní než bezplatní dárci ani nejsou. Zákon však současně umožňuje za darování krve, ale i krevní plazmy, spermií či vajíček vyplácet náhradu za náklady spojené s dárcovstvím, čehož využívají soukromé společnosti a do transfúzních center lákají především studenty, pro které se jedná o celkem lukrativní záležitost.
Evropská unie doporučuje nejméně čtyři až šest procent dárců z celkového počtu obyvatel, což by v Česku znamenalo alespoň 400 000 lidí. Do ideálního stavu jich tak chybí přes 120 000. Situace se zřejmě výrazně nezlepší ani v budoucnu, dárců bude podle prognóz dále ubývat.