Ani rezidenti se zaplacenou kartou tak nemají jistotu, že v okolí svého domova zaparkují. U novostaveb tento problém odpadá. Nové bytové projekty totiž disponují vlastními podzemními stáními, která jsou přiřazena k bytům. Central Group navíc na vlastní náklady buduje i zcela nová parkovací místa pro návštěvy či obyvatele okolních domů.
Zájemci o byt v novostavbě často řeší dilema, zdali si k novému bydlení pořídit i parkovací stání. U řady developerů nové bytové výstavby je potřeba parkovací místo přikoupit a mnohdy se jedná o částky, které přesahují i půl milionu korun.
„Ceny bytů u Central Group jsou all inclusive. V ceně je vždy nejen parkovací stání, ale také pozemek, sklepy, balkony, terasy, předzahrádky či zimní zahrady. Nedochází tak u nás k tomu, že klient s překvapením zjistí, že si musí parkování za stovky tisíc korun k bytu dokoupit,“ řekla výkonná ředitelka Central Group Michaela Tomášková.
Central Group si uvědomuje, že vytvořením dostatku parkovacích míst zvyšuje komfort nejen svým klientům, ale také obyvatelům v okolní starší zástavbě. Proto ve všech svých projektech buduje nadstandardní počet parkovacích stání.
Například u luxusní Rezidence Na Bertramce na pražském Smíchově mají všechny byty přiřazeno minimálně jedno parkovací stání. Navíc u větších rodinných bytů jsou k jednotce přiřazena parkovací stání hned dvě. Podobné je to i u našeho nového projektu v pražských Stodůlkách, kde vyrůstá bytový dům Nad Prokopským údolím. I zde mají parkovací stání v ceně všechny byty a 10 procent zejména větších jednotek disponuje dvěma parkovacími místy v podzemí projektu, případně samostatným uzavřeným parkovacím státním.
Ne vždy je ale parkovací místo ze strany klientů žádáno. Týká se to zejména projektů, které jsou zaměřeny na investory. Ti byty pronajímají, a proto jsou zde na výběr i jednotky, které parkovacím státním nedisponují. Je to ale samozřejmě zohledněno i v konečné ceně.
U Central Group odpadá problém s předkupním právem
Nespornou výhodou u Central Group je automatické zřízení výlučného užívacího práva ke konkrétnímu parkovacímu stání či sklepu. Parkovací místo je tak spojeno s konkrétní jednotkou a v případě jejího prodeje toto výlučné užívací právo přechází na nového vlastníka.
„U některých konkurenčních projektů jsou vymezeny společné garáže nebo sklepní prostory jako nebytové jednotky a kupujícím se poté parkovací místo, resp. sklepní kóje převádí ve formě spoluvlastnického podílu. To v praxi znamená, že v těchto případech mohou sousedé z bytového domu uplatnit předkupní právo, což může výrazně ovlivnit úspěšnost prodeje takového bytu,“ doplnila Tomášková.
Parkovací místa i pro obyvatele z okolí
S problematikou parkování se developer zabývá dlouho před započetím projektu. U specifických lokalit, kde je problém s parkováním dlouhodobě neudržitelný, proto odpovědný investor jedná s radnicemi a hledá způsob, jak by mohl přispět ke zkvalitnění života okolních obyvatel.
Central Group tak například v rámci projektu Nad Modřanskou roklí zbudoval vedle podzemních parkovacích stání pro své klienty taktéž parkovací dům s 447 místy, který je plně k dispozici ostatním obyvatelům pražského Kamýku. „Kromě toho jsme zde v rámci spolupráce s místní radnicí zbudovali i venkovní parkoviště s 97 místy čistě pro původní obyvatele místního sídliště. Parkování v této oblasti bylo vždy problémem a po dohodě s městskou částí Prahy 12 jsme chtěli vyjít vstříc právě lidem z okolí naší stavby,“ upřesnila Tomášková.