Uber nabídl svým 28 „nejrychlejším“ zákazníkům projížďku se soby v rodišti Santa Clause zdarma

Na první pohled to od Uberu, alternativní taxislužby, vypadá jako skvělý marketingový tah, ale na druhý, třetí, a i ty všechny další, to spíše zavání barnumskou reklamou. Společnost informovala, že v předvánočním týdnu bude prostřednictvím své aplikace nabízet svým zákazníkům ve finském Laponsku unikátní možnost vyměnit jízdu automobilem za jízdu na sáních tažených sobím spřežením za Santou. A to zcela zdarma.
Tlačítko Uber Sleigh, jako na fotografii, se nám v redakci zobrazit nepodařilo. Foto: Uber

„Naši zákazníci si budou moci pouhým stisknutím jednoho tlačítka užít jízdu jedním z nejkrásnějších míst na světě a splnit si tak třeba i své dětské vánoční sny,“ uvádí v tiskové zprávě Anabel Diazová, manažerka pro region EMEA (Evropu, Střední východ a Afriku, pozn. aut.) ve společnosti Uber. Abychom byli přesní, jde o 28 zákazníků.

Služba „Uber Sleigh“ bude fungovat jen ve třetím prosincovém týdnu, tedy od 12. do 18. 12., a sáně tažené sobím spřežením budou vyrážet dvakrát denně, vždy v deset hodin dopoledne a následně ve dvě hodiny odpoledne. Na saních mohou jet na dvouhodinovou projížďku za Santa Clausem vždy jen dva lidé.

Odtud tedy osmadvacet zákazníků, ačkoliv ne každý, kdo na sáních pojede, musí být nutně i zákazníkem Uberu, což je třeba případ dětí (zákazníkům Uberu musí být 18 let). „Uber umožňuje rodinám dopřát sobě i svým dětem opravdu nevšední předvánoční zážitek,“ tvrdí tisková zpráva firmy, jenže ani ta nejmenší tříčlenná rodina s jedním dítětem se na sáně prostě nevejde.

PSALI JSME:
Koupit akcie Uberu? Šlápněte na brzdu, nebo alespoň přibrzděte

„Počet zákazníků je omezen, případného setkání se Santa Clausem se tak dočkají jen ti nejrychlejší ze zájemců,“ uvedla firma ve zprávě, která byla v Česku zveřejněna tento týden ve středu, v Rumunsku o dva dříve a ve Spojených státech už 1. prosince, tedy před týdnem. „Kdo dřív přijde, ten dřív mele,“ lakonicky to komentoval sloupkař Chris Morris na webu časopisu Fortune.

Manažerka Uberu Anabel Diazová tvrdí, že stačí stisknout jedno tlačítko, a to je dokonce vidět i na fotografiích mobilní aplikace, ale nám v redakci ubeří appka žádné tlačítko nenabídla, ani když jsme se chtěli projet ve finském Laponsku, které se komerčně prezentuje jako místo, kde je Santova rodná vesnice.

Nabízejí se tedy minimálně tři vysvětlení – buď se tlačítko objevuje jen uživatelům aplikace ve Finsku, nebo už je 14 volných termínů pro sobí vyjížďku prostě rezervováno a tlačítko už nefunguje, či rezervace bude možná až v třetím prosincovém týdnu a současně bude platit „ kdo dřív klikne“.

Trasa sobí jízdy bude začínat vždy na stejném místě v Apukka Resortu. Foto: Uber
© Mikael Buck / Uber
PR Handout – free for editorial usage with this story. Photographer’s name to remain as part of byline when distributed by agencies

I když nám to už asi může být jedno, trasa sobí jízdy bude začínat vždy na stejném místě, a to v turisticky oblíbeném Apukka Resortu. „Apukka, nabízející svým hostům výjimečné ubytování s přímým výhledem na polární záři, se nachází v městečku Rovaniemi, tedy samotném centru celého Laponska,“ uvádí tisková zpráva Uberu.

Podle serveru Booking.com, a je to zřejmé i třeba z map Google, je Apukka Resort od laponské metropole vzdálen 15,2 kilometru směrem na severovýchod. V době, kdy vznikal tento článek, už v něm byly volné pokoje „postel se snídaní“ jen ze čtvrtka 15. prosince na pátek. A to za cenu „od“ 1 075 euro (více než 26 tisíc korun).

Mimochodem, pokud byste chtěli kvůli lepší ceně zkusit třeba server Booking.com, tak ten nám nahlásil, že v uvedeném termínu není ubytování dostupné. Přesto, pakliže se chcete ještě před Vánoci vypravit do Finska za Santou, počítejte s tím, že z Prahy to bude letecky do laponského Rovaniemi minimálně s jedním přestupem, zhruba půldnem až dnem na cestě a za cenu v rozmezí 10-50 tisíc korun.

PSALI JSME:
„Děda Mráz je Santa, který se dal ke komunistům,“ říká kardinál Dominik Duka

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Cestování

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Covid jako šance. Malí farmáři prodali více vína i bioproduktů

Analýza
Ve všeobecné vlně stížností mnoha firem, jak koronavirová pandemie negativně dopadla na jejich podnikání, existují i výjimky. Mezi ty překvapivé patří drobní zemědělci, kteří si i v tak těžké situaci dokázali poradit a v druhé vlně pandemie dokonce zaznamenali zvýšený zájem například o víno nebo bio lokální produkty.