UNIQA slaví čtvrtstoletí svého působení na českém pojistném trhu

V těchto dnech uplynulo právě 25 let od založení Česko-rakouské pojišťovny „na zelené louce“. Za jejím zrodem stál zejména zájem největší rakouské pojišťovny Bundesländer proniknout co nejdříve na trhy východní Evropy po změnách, které přinesl rok 1989. Bundesländer byl hlavní složkou pozdějšího evropského koncernu UNIQA, který vznikl fúzí čtyř velkých rakouských pojišťoven v roce 1999, a Česko-rakouská pojišťovna převzala skupinové jméno UNIQA o dva roky později.

Česko-rakouská pojišťovna se velmi rychle etablovala na dynamicky se vyvíjejícím trhu a vždy patřila do desítky nejsilnějšího hráčů. Nejprve se profilovala jako majetkový pojistitel, později přidala i životní segmenty. Významnými počiny z devadesátých let bylo například spuštění havarijního pojištění v roce 1995, anebo první on-line cestovní pojištění vůbec v roce 1999. Za škody z povodní v roce 2002 vyplatila UNIQA více než miliardu korun.

Během posledních patnácti let vybudovala UNIQA moderní centrálu na Evropské ulici, a také servisní a později i prodejní klientské call centrum. Nabídla řadu jedinečných produktů a služeb, například včasné varování před nepřízní počasí MeteoUNIQA, první autopojištění podle nájezdu kilometrů SafeLine nebo značkové pojištění Hyundai.

V roce 2013 úspěšně integrovala 27.000 klientů DIRECT Pojišťovny, která se rozhodla trh opustit. V letech 2016, 2017 a 2018 získala UNIQA prestižní ocenění Czech Business Superbrand. Generální ředitel Martin Žáček bych zvolen Pojišťovákem roku dokonce čtyřikrát v letech 2012, 2015, 2016 a 2017.

Vzhledem k úspěšnému rozvoji bylo sjednoceno představenstvo české UNIQA i její sesterské slovenské UNIQA, a posledních několik let působí paralelně v řízení na obou stranách hranic.

UNIQA pojišťovně patřila koncem loňského roku osmá příčka na českém pojistném trhu s pojistným ve výši 6,5 miliardy korun ročně a podílem 5,3 %. Více než 80 % pojistného připadalo na neživotní segmenty, v nichž UNIQA obsadila sedmé místo s podílem 6,8 %.

Za celou éru svého působení na českém pojistném trhu řešila UNIQA na 1,6 milionu škod, vyplatila na pojistných plněních souhrnně 36,5 miliardy korun a státu odvedla na daních 940 milionů korun.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Můj partner utrácí dvakrát víc než já, říkají Češi

Češi příliš nevěří ve schopnost svých partnerů hospodařit s penězi. Podezřívají své protějšky ze zbytečných výdajů a nedůvěra jde často tak daleko, že svým drahým polovičkám nejsou ochotni půjčit vůbec žádné peníze. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu Poštovní spořitelny, který mapuje finanční chování a návyky Čechů.

ČSOB: Klidnou letní dovolenou většina podnikatelů nezná

Klidnou letní dovolenou většina z malých a středních podnikatelů a firem nezažije. Celá třetina z nich si o letošních prázdninách volno vůbec nevybírá. A z těch, co si pracovní oddech dopřejí, se jen 37 procent naplno věnuje odpočívání a vypouští práci z hlavy. Vyplývá to z analýzy trávení volného času v rámci …

Equa bank zvyšuje úročení spořicího účtu HIT na 1 % p.a.

Od 20. srpna 2018 zvyšuje Equa bank bonusový úrok u spořicího účtu HIT z nynějších 0,6 % p.a. na 0,8 % p.a. Se standardní úrokovou sazbou (0,2 %) tak mohou být vklady na tomto účtu zhodnoceny až 1 % p.a. Od počátku září navíc banka upravuje podmínky pro získání této bonusové sazby. Nově bude stačit v daném měsíci …

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru