UNIQA slaví čtvrtstoletí svého působení na českém pojistném trhu

V těchto dnech uplynulo právě 25 let od založení Česko-rakouské pojišťovny „na zelené louce“. Za jejím zrodem stál zejména zájem největší rakouské pojišťovny Bundesländer proniknout co nejdříve na trhy východní Evropy po změnách, které přinesl rok 1989. Bundesländer byl hlavní složkou pozdějšího evropského koncernu UNIQA, který vznikl fúzí čtyř velkých rakouských pojišťoven v roce 1999, a Česko-rakouská pojišťovna převzala skupinové jméno UNIQA o dva roky později.

Česko-rakouská pojišťovna se velmi rychle etablovala na dynamicky se vyvíjejícím trhu a vždy patřila do desítky nejsilnějšího hráčů. Nejprve se profilovala jako majetkový pojistitel, později přidala i životní segmenty. Významnými počiny z devadesátých let bylo například spuštění havarijního pojištění v roce 1995, anebo první on-line cestovní pojištění vůbec v roce 1999. Za škody z povodní v roce 2002 vyplatila UNIQA více než miliardu korun.

Během posledních patnácti let vybudovala UNIQA moderní centrálu na Evropské ulici, a také servisní a později i prodejní klientské call centrum. Nabídla řadu jedinečných produktů a služeb, například včasné varování před nepřízní počasí MeteoUNIQA, první autopojištění podle nájezdu kilometrů SafeLine nebo značkové pojištění Hyundai.

V roce 2013 úspěšně integrovala 27.000 klientů DIRECT Pojišťovny, která se rozhodla trh opustit. V letech 2016, 2017 a 2018 získala UNIQA prestižní ocenění Czech Business Superbrand. Generální ředitel Martin Žáček bych zvolen Pojišťovákem roku dokonce čtyřikrát v letech 2012, 2015, 2016 a 2017.

Vzhledem k úspěšnému rozvoji bylo sjednoceno představenstvo české UNIQA i její sesterské slovenské UNIQA, a posledních několik let působí paralelně v řízení na obou stranách hranic.

UNIQA pojišťovně patřila koncem loňského roku osmá příčka na českém pojistném trhu s pojistným ve výši 6,5 miliardy korun ročně a podílem 5,3 %. Více než 80 % pojistného připadalo na neživotní segmenty, v nichž UNIQA obsadila sedmé místo s podílem 6,8 %.

Za celou éru svého působení na českém pojistném trhu řešila UNIQA na 1,6 milionu škod, vyplatila na pojistných plněních souhrnně 36,5 miliardy korun a státu odvedla na daních 940 milionů korun.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Zájem o zimní dovolenou meziročně vzrostl o 12 %

Trh cestovního ruchu v posledních dvou letech rekordně roste. Češi vyráží do zahraničí opakovaně a vícekrát během jednoho roku. Vzhledem k příznivému vývoji české ekonomiky, kdy dochází k růstu platů, se nově střední třída vydává za hranice dokonce i čtyřikrát ročně. Potvrzuje to i rostoucí zájem o zimní dovolenou …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …

95 svateb a jeden pohřeb

Názor
S velkým zájmem jsem v uplynulých dnech sledoval více či méně odbornou diskusi na téma, zda je správce daně …

Kryje Airbnb daňové úniky?

Pronajímatelé nemovitostí napojení na platformu Airbnb se, jak se zdá, do placení daní nehrnou. Centrála se zase …
Rolovat nahoru