UNIQA slaví čtvrtstoletí svého působení na českém pojistném trhu

V těchto dnech uplynulo právě 25 let od založení Česko-rakouské pojišťovny „na zelené louce“. Za jejím zrodem stál zejména zájem největší rakouské pojišťovny Bundesländer proniknout co nejdříve na trhy východní Evropy po změnách, které přinesl rok 1989. Bundesländer byl hlavní složkou pozdějšího evropského koncernu UNIQA, který vznikl fúzí čtyř velkých rakouských pojišťoven v roce 1999, a Česko-rakouská pojišťovna převzala skupinové jméno UNIQA o dva roky později.

Česko-rakouská pojišťovna se velmi rychle etablovala na dynamicky se vyvíjejícím trhu a vždy patřila do desítky nejsilnějšího hráčů. Nejprve se profilovala jako majetkový pojistitel, později přidala i životní segmenty. Významnými počiny z devadesátých let bylo například spuštění havarijního pojištění v roce 1995, anebo první on-line cestovní pojištění vůbec v roce 1999. Za škody z povodní v roce 2002 vyplatila UNIQA více než miliardu korun.

Během posledních patnácti let vybudovala UNIQA moderní centrálu na Evropské ulici, a také servisní a později i prodejní klientské call centrum. Nabídla řadu jedinečných produktů a služeb, například včasné varování před nepřízní počasí MeteoUNIQA, první autopojištění podle nájezdu kilometrů SafeLine nebo značkové pojištění Hyundai.

V roce 2013 úspěšně integrovala 27.000 klientů DIRECT Pojišťovny, která se rozhodla trh opustit. V letech 2016, 2017 a 2018 získala UNIQA prestižní ocenění Czech Business Superbrand. Generální ředitel Martin Žáček bych zvolen Pojišťovákem roku dokonce čtyřikrát v letech 2012, 2015, 2016 a 2017.

Vzhledem k úspěšnému rozvoji bylo sjednoceno představenstvo české UNIQA i její sesterské slovenské UNIQA, a posledních několik let působí paralelně v řízení na obou stranách hranic.

UNIQA pojišťovně patřila koncem loňského roku osmá příčka na českém pojistném trhu s pojistným ve výši 6,5 miliardy korun ročně a podílem 5,3 %. Více než 80 % pojistného připadalo na neživotní segmenty, v nichž UNIQA obsadila sedmé místo s podílem 6,8 %.

Za celou éru svého působení na českém pojistném trhu řešila UNIQA na 1,6 milionu škod, vyplatila na pojistných plněních souhrnně 36,5 miliardy korun a státu odvedla na daních 940 milionů korun.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.