V zavřených autobazarech stojí v komisním prodeji auta za miliardy

Zoufalí majitelé vozů, které stojí ve stovkách zavřených autobazarů po celé České republice v komisním prodeji, se obracejí na Sdružení SOVA – spotřebitelskou organizaci chránící zejména práva zákazníků autobazarů prodávajících ojeté vozy. Ale ani ta jim v době nouzového stavu nemá jak pomoci.
V zavřených autobazarech stojí v komisním prodeji auta za miliardy. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Za normálního stavu by se totiž auta v komisním prodeji většinou již dávno prodala a prodávající by dostali své peníze. Běžná doba, za kterou se prodá auto v komisi, je přitom tři až čtyři týdny. Při zákazu prodeje v provozovnách se však lidé na svá auta mohou maximálně chodit dívat přes plot.

V březnu a v dubnu, kdy se trh ojetin hýbe nejvíce, tak letos na základě vládních opatření kvůli zamezení šíření koronaviru chátrají a ztrácejí na ceně v uzavřených autobazarech desítky tisíc aut, která by se jinak už dávno prodala. Podle odhadu sdružení v zavřených autobazarech nyní stojí v komisním prodeji automobily za miliardy.

„Český trh s ojetými vozy se v souvislosti s opatřeními krizového stavu prakticky zastavil. Z téměř deseti tisíc prodávaných vozů týdně se v současnosti prodávají nejvýše desítky ojetých aut,“ říká Jakub Šulta, spoluzakladatel společnosti Carvago.

PSALI JSME:
Pokud jsou lidé nuceni nakupovat ojeté vozy on-line, trh se musí zásadně změnit

„Spousta lidí již nyní přišla o práci. Nebo jsou doma na ošetřovačce za 60 % mzdy. Už teď jim chybí peníze. Ještě před měsícem bylo v takové situaci jednoduché řešení – dát auto do bazaru. Pro mnoho sociálně slabších je totiž auto prakticky jediným majetkem, ve kterém mají uloženou alespoň minimální finanční rezervu. O tuto možnost nyní lidé přišli,“ upozorňuje Zbyněk Veselý, předseda Sdružení SOVA.

A dává další příklad: „Představte si, že nutně potřebujete peníze třeba na opravu domu, nebo kvůli tomu, že jste přišli o práci. Dáte ojeté auto do bazaru do komisního prodeje. Vláda následně bazaru zakáže fungovat. A vy už měsíc jen pozorujete, jak jde cena ojetých vozů stále dolů a ten váš den ode dne ztrácí na ceně.“

PSALI JSME:
Devatero, jak postupovat při nákupu ojetého auta

Veselý poukazuje ne to, že se už otevírají různé jiné obchody, kde je mnohem větší koncentrace lidí, jako jsou třeba hobby markety, kam lidé v posledních dnech pořádali doslova nájezdy. „Nahradí stát lidem, kteří kvůli drastickému snížení cen ojetin nezískají tolik, kolik plánovali, jejich ztrátu?“ ptá se.

Sdružení má také signály, že nyní je problém vůz i reklamovat. „Do zavřeného bazaru, který provozuje třeba jen jeden živnostník, se nedovoláte. Vůz není kam k reklamaci přistavit. Pokud je nepojízdný a lidé musejí přesto jezdit do práce nebo k lékaři, vznikají jim tak další ztráty,“ říká Veselý.

Podle něj ale teď mají problém i ti, kdo měli připravené peníze na nákupu ojetiny a nemohou jej nyní uskutečnit. „Několik málo největších prodejců, kteří se dají spočítat na prstech jedné ruky, zvládlo přechod na on-line prodej. Víme, že prodávají desítky aut denně, takže zájem je. Malé bazary ale nemají šanci tento technologicky a organizačně náročný způsob prodeje zvládnout,“ uzavřel předseda Sdružení SOVA.

PSALI JSME:
Každý třetí koupil auto v horším stavu, než se původně zdálo

Zavřít reklamu ×
  1. Já bych řekl pohoda -podvodníci mají zavřeno a je klid spousta spokojených lidí !! Auto se dá koupit i jinak než v bazaru .

  2. Jojo to se to pánům bazárníkům pláče, jak mě zase volal jeden, jestli bych nepřijel na okouknutí Fordu Focus z AAA auto z roku 2005 za 86 000kč, že mu auto přivezou domů.
    Tak se podívám na bazoš.cz na soukromé inzerci auta stejného ročníku cca 50 – 55 000kč, tak říkám podívej se tady, to z Áček je předražené jako prase a co se týče nějaké garance, jestli drahý bazar nebo soukromník ono je to jedno ve výsledku jedno, bazar namaže med kolem pusy, ale kdyby něco, není šance.
    Zejména u vozidel této cenové kategorie.

  3. Přesnějsí by bylo napsat vraky za miliardy….Odstávky autobazarů by měla využít policie,celníci a ČOI a ty vraky pořádně prověřit na stačené tacho atd.Hlavně auta s čerstvou STK vzít znovu na STK prověřit jak to vlastně šikulové protáhli na STK.

  4. Koupě auta “ bez realitky“ – spokojenost na obou stranách – soukromník většinou nestáčí – nemá na to znalosti ani mašinky – a cena odpovídající. Problém je spíš s tím přepsáním, když jsou úřady omezené ( nejen intelektuálně) . Ale aspoň tam nebudou ti bazarníci opruzovat. Ale mohou se těšit na příliv luxusních vozů od zkrachovalých živnostníků – tzo se jim to bude prodávat. Jde o to, kdo bude kupovat?

  5. Spousty lidí díky tomu taky nepřišli do dluhů. Nebrali si půjčky, aby nakoupili něco, na co by časem neměli. Takže je to i dost pozitivní zpráva.

  6. Přesně jak napsal kolega vraky do komisního prodeje jdou jenom vraky člověk kterej se o auto stará a nemá co skrývat si auto prodá sám a nemá problém bazary= vraky=podvodníci

    • Rozhodně nejde o žádnou skrytou reklamu, asi jste špatně četl: Psalo se o komisionářských prodejcích ojetin.
      Redakce

  7. V bazaru kupují auta jen socky a žebráci !! My bohatí si necháme poslat nové auto z USA ! Třeba Chevrolet Camaro !

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Daň ze štěstí se může týkat každého

Poradna
Máváte tím kouzelným papírkem a blaženě se usmíváte – konečně jsem vyhrál, štěstí mi snad spadlo z nebe. Je to radost pochopitelná, ale trochu předčasná, protože než výhra v loterii, kurzové sázce či jiné hazardní hře z nebe dopadne až do výhercova klína, ztratí se 15 procent objemu.