Většina firem není schopna zavést inovativní nápady do praxe

Většina firem si je velmi dobře vědoma významu inovací pro vlastní růst a úspěch. Problémem ale je, že není schopna své nápady uvést účelně do praxe. Vyplývá to ze společné studie Become 2020 společností Mastercard a Harvard Business Review Analytic Services (HBRAS).
ětšina firem není schopna zavést inovativní nápady do praxe. Ilustrační foto: Depositphotos.com

„Pro firmy všech velikostí je nyní důležitější než kdy jindy být inovativní a kreativní. Je to otázka přežití. Naše studie přináší znalosti a zkušenosti získané od řady předních světových myslitelů s cílem pomoci ostatním objevit své vlastní tvůrčí schopnosti a vytvářet takovou firemní kulturu, jež povede k dalšímu rozvoji,“ uvedl Ajay Banga, prezident a generální ředitel společnosti Mastercard.

Analytici HBRAS se více než tisícovky manažerů v uplynulém půlroce dotazovali na to, jak jejich firmy přistupují k inovacím v pěti klíčových oblastech: Procesy, lidský kapitál, financování, zákaznický prožitek a data a technologie. Pro potřeby studie se navíc uskutečnil i průzkum mezi více než tisícovkou spotřebitelů po celém světě. Po důkladném rozboru všech odpovědí vznikl žebříček Business Innovators Index, který hodnotou 100 ocenil nejvyšší úroveň kvality strategie, zázemí a chování podporující vznik inovací.

Po vyhodnocení odpovědí manažerů na 40 otázek týkajících se chování a postojů a firmy vznikly tři skupiny firem:

  • Lídři – firmy s nejširším rozsahem inovačních schopností. Střední hodnota inovačního skóre v této skupině byla 88.
  • Následovníci – firmy s inovačními schopnostmi v některé z nezbytných oblastí. Střední hodnota inovačního skóre v této skupině, do níž se zařadilo celých 42 procent všech firem, byla 66.
  • Opozdilci – firmy s nedostatečnými inovačními schopnostmi. Střední hodnota inovačního skóre v této skupině byla 37.

PSALI JSME:
Star Wars, Batman a Disney. I Lego musí inovovat

Zpráva také popisuje několik klíčových způsobů, jimiž mohou firmy zahájit svou cestu k inovacím nebo udat nový směr:

  • Rychlost vyhrává: Inovace vyžadují uvažování v řádu týdnů a čtvrtletí, rozhodně ne let. Téměř všichni inovační lídři (96 procent) jsou schopni nové nápady a myšlenky uvádět na trh velmi rychle. Naproti tomu z opozdilců to dokáže jen 17 procent.
  • Data urychlují: Skuteční inovátoři vycházejí z informací získaných z různých zdrojů, neboť samotná obchodní intuice nestačí. Plných 73 procent lídrů čerpá z vnitřních i vnějších zdrojů dat.
  • Teď je to důležité: Inovace nelze odsunout do pozice dodatečného nápadu. Téměř 90 procent lídrů své snahy dokáže prosadit na nejvyšších úrovních vedení firmy. Díky tomu si mohou zajišťovat potřebné zdroje a podporu, jež jim umožňují postupovat rychleji, a nejen po krůčcích.
  • Na kultuře záleží: Firmy musejí svým zaměstnancům umožnit, aby fungovali jako podnikatelé. Nejenže tak vznikne firemní kultura s pozitivnějším postojem k riziku, ale také daleko širší základna pro vznik nových nápadů, což studie prokázala u 84 procent inovačních lídrů.
  • Pozornost, pozornost, pozornost: Téměř polovina dotazovaných spotřebitelů uvedla, že od firem očekávají, že budou přicházet s novými produkty a službami odpovídajícími jejich potřebám. Podpora průlomových nápadů proto musí mít prioritu, jinak firmám hrozí, že očekávání zákazníků nedokážou naplnit.

PSALI JSME:
Lidé se pouštějí do podnikání kvůli nezávislosti i uplatnění nápadů

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Generali má celosvětově novou organizační strukturu

Správní rada společnosti Generali schválila tento týden na svém zasedání novou organizační strukturu, která odráží hlavní aktivity skupiny tak, jak je navrhl její generální ředitel Philippe Donnet. Od letošního …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.