Více než polovina ojetin starších deseti let je z dovozu

Za posledního půl roku se v nabídce ojetin na českém trhu objevilo ještě více starších ojetin než dříve. Nabídka byla tvořena z více než padesáti procent automobily staršími deseti let. Jde většinou o automobily z dovozu, u kterých není možné jednoduše ověřit jejich historii. Vyplynulo to z analýzy sítě AAA Auto, která kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.
Zatímco bazary prodávají spíše mladší vozy s prověřenou historií a domácím původem, mezi soukromníky najdete více překupníků s nekvalitními ojetinami ze zahraničí. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Nejčastější nabídkou na tuzemském trhu byly vozy okolo 17 let stáří s nájezdem přes dvě stě tisíc kilometrů, které často neodpovídají současným standardům bezpečnosti a jsou po větších nehodách. Naopak zánovních aut ve věku do čtyř let bylo v nabídce dvacet tři procent. Levněji lze podle analýzy koupit auta ve věku do deseti let v bazaru, ty starší jsou pak levnější u soukromníků.

„Sehnat kvalitní ojeté auto se může ukázat jako těžší úkol než v předešlém roce. Kvůli kurzu koruny se do Česka budou dovážet levnější a méně kvalitní vozy, na kterých bude možné více vydělat. Ti, kdo si plánují koupit ojeté auto v dohledných měsících, by se měli po něm poohlédnout co nejdříve,“ upozorňuje ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.

Poměr automobilů dle stáří v nabídce českého trhu byl za poslední půlrok tvořen z 23 % auty ve věku do čtyř let, z dalších 23 % auty od pěti do deseti let, z 26 % pak vozy ve věku od deseti do čtrnácti let a z 28 % automobily staršími patnácti let.

Mezi zánovními automobily se vyskytovalo jen 13 % aut z dovozu. Šlo převážně o modely aut s výbavou, která v České republice není dostupná. Auta ve věku nad patnáct let se z více než padesáti procent prodávají mezi fyzickými osobami mimo bazary. U aut do pěti let jde o necelých devět procent.

Pokud jde o oblíbenost aut v jednotlivých věkových kategoriích, tak žebříček koresponduje i s oblíbeností aut v době jejich největší slávy. Proto také prvnímu místu ojetin ve věku do patnácti let vévodí Škoda Octavia, zatímco u ještě starších aut patří prvenství Škodě Fabia.

Zdroj: AAA Auto

PSALI JSME:
Sehnat letos kvalitní ojeté auto bude těžší

×
  1. Je to logické.
    Auto je většinou v lepším technickém stavu a v lepším stavu celkově. U českých aut je většinou výbava ŽEBRO a technický stav je žalostný ! Pokud budu posuzovat auto z našich silnic a auto ze západu, rozdíl bude vždycky !!!

    • Přesně tak!Tady nejsou prachy a lidi na všem šetří.Auta jsou v žalostném stavu a podplacení technici na STK tento problém ještě prohlubují protahováním vraků za úplatu.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Koronavirus opět zasáhl do prodejů nových vozidel

Po optimistickém období přišel další pokles, hlásí Svaz dovozců automobilů (SDA). Nejvíce jsou dotčeny počty registrací osobních a lehkých užitkových automobilů, kde celkové meziroční propady činí 21,7 procenta, …

Než to začne klouzat

Ještě jste svému autu neopatřili zimní přezutí? Průšvih to sice není, ale do pneuservisu byste se měli objednat co nejdříve, protože podle zákona o silničním provozu (360/2000 Sb.) mají řidiči povinnost použít zimní …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Běžný Pražan si už nový byt nemůže dovolit. Kde se ceny zastaví?

Analýza
Ani koronavirová pandemie nezastavila zdražování nových bytů a rodinných domů. V hlavním městě, kde jsou průměrné ceny nemovitostí nejvyšší, si už podle tamního Institutu plánování a rozvoj jsou aktuální prodejní ceny už mimo příjmové možnosti běžně vydělávajících Pražanů. Ceny ale rostou také v dalších městech a pro mnohé lidi jsou nedostupné.
Rolovat nahoru