Všemocní influenceři: Vydělávají miliony, věří jim 70 procent zákazníků

Průzkum
Firmám se vyplatí, když své výrobky a služby inzerují prostřednictvím influencerů. Z aktuální mezinárodní studie Capgemini Research Institute, kterou má redakce FAEI.cz k dispozici, totiž vyplývá, že známým osobám na sociálních sítích důvěřuje sedm z deseti zákazníků. Influenceři si za propagaci konkrétních produktů nechávají slušně zaplatit, někteří z nich jsou milionáři.
Influenceři jsou mocným marketingovým nástrojem. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Průzkum, kterého se zúčastnilo 11,3 tisíce spotřebitelů z jedenácti zemí, ukázal, že největší dopad mají influenceři na takzvanou generaci Z, tedy mladé lidi ve věku 18 až 24 let. Téměř polovina z nich objevuje nové výrobky a služby právě prostřednictvím on-line influencerů a zhruba třetina si je následně zakoupí.

Tito lidé totiž důvěřují influencerům, kteří produkt používají a sdílejí své vlastní zkušenosti a recenze. Tvrdí, že se mohou ztotožnit pouze s influencery, kteří jsou „skutečnými lidmi“ a kteří sdílejí jejich vlastní zkušenosti s vybranou značkou, respektive produktem.

Nakupování pomocí sociálních sítí je novým obchodním fenoménem posledních let, objem utracených peněz neustále roste. „V roce 2022 celkově vygenerovaly sociální nákupy 724 miliard dolarů. Odhaduje se, že objem i nadále poroste a do roku 2030 dosáhne přibližně 6,2 bilionu dolarů, a to především díky generaci Z a mileniálům,“ píše se ve studii.

Podle analýzy Capgemini Research Institute se očekává další nárůst celosvětového odvětví influencer marketingu až o zhruba 30 procent ročně. V roce 2028 by tak celkový objem dosáhl na téměř 85 miliard dolarů.

PSALI JSME:
Youtubeři, milionáři s ohromným vlivem

Lepší než televizní reklama

Průzkum odhalil, že sociální sítě má ze strany firem větší „prodejní“ potenciál než dlouho dominantní televize. Zatímco v posledních šesti měsících objevilo na celém světě nový produkt nebo značku 32 procent zákazníků na sociálních sítích, u televizní reklamy to bylo o deset procent spotřebitelů méně.

„Téměř čtvrtina všech spotřebitelů se o výrobku nebo značce dozvěděli prostřednictvím influencera a šestnáct procent z nich si následně výrobek nebo značku zakoupili,“ upozornila citovaná studie. Zpráva rovněž upozornila, že s využitím síly influencerů na sociálních sítích, respektive jejich vlivu na zákazníka mohou obchodníci počítat s novými zdroji příjmů a využít to ke svému růstu.

Influencer marketing se podle mnohých odborníků stává mocným nástrojem k oslovení nových i současných zákazníků. Efektivní influencer strategie totiž umožňuje marketérům propojit se se zákazníky způsobem, kterého jiné formy marketingu a reklamy nemohou dosáhnout.

„Podstatný je ale správný výběr influencera, který se přirozeně a autenticky hodí ke kampani, potřebám a preferencím cílové skupiny,“ upozornila analýza Capgemini Research Institute.

PSALI JSME:
Povolání: Youtuber

Milionové příjmy

„Nejšikovnější“  influenceři, kteří mají na sociálních sítích nejvíce sledujících a jsou všeobecně populární, si ročně přijdou až na miliony korun. Patří mezi ně například moderátor Leoš Mareš, který se jako jeden z prvních naučil naplno využívat reklamní možnosti sociálních sítí – na Instagramu ho sleduje více než milion lidí.

Mareš se přitom netají tím, že je to pro něho seriózní obchodní platforma, která mu přináší nemalý výdělek. „Jsem obchodník, živím se tak celý život. Mám klientům co nabídnout,“ citoval před časem Mareše časopis Forbes. Mareš si přitom za jednorázovou spolupráci s nějakou firmou, které propaguje její produkty, účtuje stovky tisíc korun.

Že se to i tak vyplatí, dokládá příklad sítě kaváren IPPA Café. „Byla to nejlepší investice, kterou jsem kdy udělal,“ řekl Forbesu majitel Jan Ševěček. „Byl to brutální zásah, prostě marketing s okamžitým dopadem. V kavárnách jsme hned poznali jeho followery, často měli Gucci boty. A když měl Leoš koncerty v O2 Areně, měli jsme tři dny narváno.“

Ilustrační foto: Depositphotos.com

PSALI JSME:
Největší české e-shopy sází na influencery. Výrazně vyšší prodejní potenciál mají produkty s recenzemi

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB