Každý obchod může svým zákazníkům nabídnout Wolt Drive jako možnost doručení, i když není v aplikacích Wolt. Služba bude k dispozici ve všech 14 českých městech, kde Wolt působí, uvedla firma v tiskové zprávě. Připomeňme, že jde o tato města: Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Olomouc, České Budějovice, Zlín, Pardubice, Liberec, Kladno, Hradec Králové, Mladá Boleslav, Ústí nad Labem a Karlovy Vary.
„V rámci Wolt Drive poskytujeme e-shopům možnost dostat se ještě blíže ke svým zákazníkům a zajistit jim doručení zásilky už do 30 minut, nikoli hodin nebo dnů, jak je obvyklé. Rychlost je pro zákazníky klíčová a my ji dokážeme zajistit díky naší flotile kurýrů, která čítá více než pět tisíc partnerů, a špičkové technologii, která celou platformu řídí,“ informoval v tiskové zprávě Josef Dvořák, ředitel Wolt Drive pro Českou republiku.
Každý obchodník může nabídnout Wolt Drive jako možnost doručení pro své zákazníky u pokladny a v podstatě zapojit svůj obchod do logistické platformy Wolt.
Wolt Drive lze snadno získat jako plug and play verzi pro obchody. „Nemusíte si dělat starosti s technickými problémy, nebo investováním spousty času do zprovoznění služby. Toto je velmi důležitá část naší nabídky: Chceme, aby byl Wolt Drive rychlý a snadno ovladatelný,“ uvedl Dvořák.
Mezi prvními se na Wolt Drive připojila společnost Slevomat. „Ročně u nás zákazníci nakoupí dárky za tři čtvrtě miliardy korun. Dárek často řeší na poslední chvíli a díky Wolt Drive jim budeme schopni vyjít vstříc i v případě, že nechtějí zaslat poukaz do e-mailu, ale chtějí dárek opravdu rychle doručit v dárkovém balení,“ informovala Linda Vavříková, ředitelka dárkových příležitostí ve společnosti Slevomat.
„Vzhledem k tomu, že nám nyní roste meziročně obrat o 83 procent, a to navzdory všem černým scénářům pro českou e-commerce, počítáme s tím, že letos budeme poukaz v dárkovém balení zasílat více než 130 000 zákazníků,“ odhadla.
„Ve Slevomatu jsme se rozhodli pro koncovou cenu 90 korun s DPH. Při doručení dárku do 30 minut jde podle nás o skvělý poměr cena/výkon. Wolt Drive spouštíme v průběhu léta, jakmile dokončíme technologickou implementaci. V první části pro Prahu, v druhé plánujeme Brno,“ upřesnila Vavříková.
Poptávku po e-commerce službách, tedy nakupování přes e-shopy, výrazně posílila pandemie. Rostoucí obliba ale vedla k vyšším nárokům zákazníků, včetně těch na rychlost dopravy. Nyní tak zákazníci vyhledávají takzvaný q-commerce (quick commerce), tedy on-line nákupy, které umožňují doručování objednávek do několika minut.
Podle společnosti Statista tyto služby vyžaduje více než třetina zákazníků a poptávka po nich dále roste. Více než pětina (22 %) zákazníků v průzkumu společnosti Baymard Research dokonce uvedla, že opouští košík se zbožím ve chvíli, kdy zjistí, že je nabízená doprava příliš pomalá.
„Průzkumy nám ukazují, že ve službách q-commerce je budoucnost. Chceme proto využít platformu, kterou jsme vybudovali, abychom tuto možnost nakupování přinesli také ostatním prodejcům a zajistili jejich zákazníkům dobrou zákaznickou zkušenost. Věříme, že když budou se službami spokojeni, tak se budou rádi vracet,“ doplnil Josef Dvořák z Wolt Drive.
Na obdobném způsobu fungují rozvozové služby DoDo, Liftago či Messenger. Wolt však jako první poskytuje ultra rychlé doručení do 30 minut a navíc i komplexní řešení pro obchodníky. Výsledná částka za doručení se odvíjí od řady faktorů, ale řádově se bude pro e-shopy pohybovat v rozmezí 110-180 korun bez DPH, přičemž koncová cena pro zákazníka může být výrazně nižší.