Z linky už sjíždí nový model Škoda Fabia

Výrobní linku hlavního závodu společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi dnes opustila první Škoda Fabia čtvrté generace. Mladoboleslavská automobilka, která je součástí německého koncernu Volkswagen, o tom dnes informovala v tiskové zprávě.
Nová Škoda Fabia má všechny předpoklady k tomu, aby navázala na úspěch svých předchůdkyň. Foto: Škoda Auto

Výrobní linky byly pro výrobu čtvrté generace tohoto oblíbeného malého automobilu rozsáhle upraveny, nezbytné investice dosáhly celkově 110 milionů euro. Škoda Fabia poprvé vychází z modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen a vedle nejlepší nabídky prostoru ve své třídě poskytuje také ještě vyšší komfort a celou řadu nových bezpečnostních a asistenčních systémů.

Škoda Fabia vzniká na stejné výrobní lince jako modelové řady Škoda Scala a Škoda Kamiq. Před náběhem výroby provedla česká automobilka úpravy nejen na montážní lince, ale také v lisovně a svařovně. Celou řadu komplexních a fyzicky namáhavých výrobních operací převezmou roboti a umožní tím vysoký stupeň automatizace výrobních procesů.

Nová Škoda Fabia dokáže nadchnout emocionálním designem, novými proporcemi a vychází poprvé z modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen, která umožňuje výrazné rozšíření bezpečnostní a komfortní výbavy.

Se svou délkou 4108 milimetrů překonává nová generace modelu poprvé hranici čtyř metrů a nabízí při šířce 1780 milimetrů ještě více místa, než její předchůdkyně. Objem zavazadlového prostoru, který byl již u předchozí generace v tomto segmentu největší, se u novinky zvýšil o 50 litrů na celkových 380 litrů. Automobilka nabízí novou Fabii s předním pohonem a manuální převodovkou nebo s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. Pět benzínových motorů současné generace EVO z koncernu Volkswagen v sobě snoubí nízké emise s vysokou efektivitou a dynamikou.

Foto: Škoda Auto

Fabia dosahuje v segmentu malých automobilů rekordní hodnoty koeficientu odporu vzduchu cx 0,28, což v kombinaci s palivovou nádrží o objemu 50 litrů dodávanou na přání umožňuje dojezd více než 900 kilometrů v režimu WLTP. Novinka navíc nabízí celou řadu asistenčních systémů, které byly dosud vyhrazeny vozům vyšších tříd.

Foto: Škoda Auto

Pro tuzemské zákazníky bude nová Škoda Fabia dostupná ve výbavových stupních Ambition, Style a Monte Carlo. „Poslední jmenovaná dorazí v průběhu roku 2022, na výběr teď tedy zůstává ze dvou variant. Z palety totiž zcela zmizelo cenově dostupné „holátko“ v podobě verze Active, které u třetí generace srazilo cenu motorizace 1.0 MPI/44 kW pod 280 000 Kč,“ uvedl web Auto.cz.

PSALI JSME:
Bez stovky za milion. Na trhu je nový akční RS model Škoda Octavia

Zavřít reklamu ×
  1. Škoda Fobia opět s motorem KARDIAQ. Můj soused dostal k narozeninám Scalu s motorem 1.0 tsi. Bydlíme v Teplicích, jeli jsme ve čtyřech do německého Altenbergu do bazénu. Cesta vede přes Dubí nahoru na Cínovec. Je to kopec 15km dlouhý. V jedné třetině kopce musel zařadit trojku a v zatáčkách dvojku a jeli jsme 40km v hodině. Katastrofa. Cestou zpět auto nedokazalo brzdit motorem ani na trojku ve čtyřech lidech, čili stál furt na brzdach a dole v Dubí se kouřilo z kotoučů. Lidi premyslejte dřív než si koupíte zase auto se šicím strojem místo motoru.

    • haha, tento motor mám v Kamiqu a jezdí úplně v pohodě, chce to jen si na něj zvyknout a že váš kámoš s tím neumí jezdit je jiná věc, to by se pak kouřilo z motoru asi i Fittipaldimu..:-) A pro prudiče, jezdím tím po rovinách i horami a žádný problém. Pro novou Fabii je zcela dostačující!

      • Přece nikdo neřekne, že je blbej, vybral si blbě a naletěl.
        No když se tam přesedne z Trabanta nebo toho úpolkskáho Fiatu 126, tak je to dělo, to je fakt.

    • ZA PRVÉ JÁ MYSLEL ŽE TO JE KIA ???ZA DRUHÉ AUTA S LITROVÝM MOTOREM BY MĚLI MIT JAKO JEDINOU MOŽNOST KOUPIT EUROPOSLANCI A VŠICHNI ZAMĚSTNANCI V EUROPARLAMENTU NA NIC JINÉHO BY NEMĚLI MÍT NÁROK TI NULY CO PROSAZUJI ECO ŠILENSTVÍ

    • Argumentujete extrémním případem… kdo bydlí v horách, tak si koupí offroad, ne nákupní tašku na kolech jako je třeba Fabka. A pro lidi co jezdí do práce z předměstí nebo na běžné nákupy nebo výlety v běžném terénu to v pohodě stačí. A do Německa se dá dojet v pohodě po dálnici tunelem.

    • To měl myslím i Wartbug 353 , pravda naše Embéčko mělo v roce 1964 jenom 38 koní a taky jsme s ním dojli až do Bečči v Jugoslávii a do Bulharska do Sozopolu.

  2. V základu téměř za půl mega je již počítáno i s dveřmi a skly v oknech!S motorem 1 litr určitě uděláte terno!No nekup to.

  3. 1.0 44 kW ? Nakonec to tady dopadne jak u Flintstounů a budou se auta vyrábět bez motoru s dírou v podvozku 😀

  4. Vzhledově žádná změna!!! Motor katastrofa!!! Cena bude o 15% vyšší. Nerozumím tomu a nevím proč, když všechno dělá linka a nemusí platit lidem, a stejně zdražují. Hladová ruka akcionářů dělá své.

  5. Předražený nesmysl, levnější je i H30 nebo Kia Ceed se 103kw pripadne i 118kw motorem. Mrkl jsem na sauto.cz a fabia s 81kw za 420 nejlevnější… nemá to ani automatickou klimu 😀 jako vážně v roce 2021 má auto za skoro půl mega kolečka na ovládání klimatizace ? Směšné. Cena by měla být minimálně o 100 tisíc níž, neli o víc.

    • A to si vezmete, kolik dilu tato nova Fabia sdílí jiste se Scalou a Komiqem, kteří jsou vyráběny snad z 90%, mozna z 95% stejných dílů. Sade za to z jakých materiálu a za to kolik platí dělníkům je proste dráhá. VW si dobře akorát mastí kapsu.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB
Rolovat nahoru