Z linky už sjíždí nový model Škoda Fabia

Výrobní linku hlavního závodu společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi dnes opustila první Škoda Fabia čtvrté generace. Mladoboleslavská automobilka, která je součástí německého koncernu Volkswagen, o tom dnes informovala v tiskové zprávě.
Nová Škoda Fabia má všechny předpoklady k tomu, aby navázala na úspěch svých předchůdkyň. Foto: Škoda Auto

Výrobní linky byly pro výrobu čtvrté generace tohoto oblíbeného malého automobilu rozsáhle upraveny, nezbytné investice dosáhly celkově 110 milionů euro. Škoda Fabia poprvé vychází z modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen a vedle nejlepší nabídky prostoru ve své třídě poskytuje také ještě vyšší komfort a celou řadu nových bezpečnostních a asistenčních systémů.

Škoda Fabia vzniká na stejné výrobní lince jako modelové řady Škoda Scala a Škoda Kamiq. Před náběhem výroby provedla česká automobilka úpravy nejen na montážní lince, ale také v lisovně a svařovně. Celou řadu komplexních a fyzicky namáhavých výrobních operací převezmou roboti a umožní tím vysoký stupeň automatizace výrobních procesů.

Nová Škoda Fabia dokáže nadchnout emocionálním designem, novými proporcemi a vychází poprvé z modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen, která umožňuje výrazné rozšíření bezpečnostní a komfortní výbavy.

Se svou délkou 4108 milimetrů překonává nová generace modelu poprvé hranici čtyř metrů a nabízí při šířce 1780 milimetrů ještě více místa, než její předchůdkyně. Objem zavazadlového prostoru, který byl již u předchozí generace v tomto segmentu největší, se u novinky zvýšil o 50 litrů na celkových 380 litrů. Automobilka nabízí novou Fabii s předním pohonem a manuální převodovkou nebo s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. Pět benzínových motorů současné generace EVO z koncernu Volkswagen v sobě snoubí nízké emise s vysokou efektivitou a dynamikou.

Foto: Škoda Auto

Fabia dosahuje v segmentu malých automobilů rekordní hodnoty koeficientu odporu vzduchu cx 0,28, což v kombinaci s palivovou nádrží o objemu 50 litrů dodávanou na přání umožňuje dojezd více než 900 kilometrů v režimu WLTP. Novinka navíc nabízí celou řadu asistenčních systémů, které byly dosud vyhrazeny vozům vyšších tříd.

Foto: Škoda Auto

Pro tuzemské zákazníky bude nová Škoda Fabia dostupná ve výbavových stupních Ambition, Style a Monte Carlo. „Poslední jmenovaná dorazí v průběhu roku 2022, na výběr teď tedy zůstává ze dvou variant. Z palety totiž zcela zmizelo cenově dostupné „holátko“ v podobě verze Active, které u třetí generace srazilo cenu motorizace 1.0 MPI/44 kW pod 280 000 Kč,“ uvedl web Auto.cz.

PSALI JSME:
Bez stovky za milion. Na trhu je nový akční RS model Škoda Octavia

Zavřít reklamu ×
  1. Škoda Fobia opět s motorem KARDIAQ. Můj soused dostal k narozeninám Scalu s motorem 1.0 tsi. Bydlíme v Teplicích, jeli jsme ve čtyřech do německého Altenbergu do bazénu. Cesta vede přes Dubí nahoru na Cínovec. Je to kopec 15km dlouhý. V jedné třetině kopce musel zařadit trojku a v zatáčkách dvojku a jeli jsme 40km v hodině. Katastrofa. Cestou zpět auto nedokazalo brzdit motorem ani na trojku ve čtyřech lidech, čili stál furt na brzdach a dole v Dubí se kouřilo z kotoučů. Lidi premyslejte dřív než si koupíte zase auto se šicím strojem místo motoru.

    • haha, tento motor mám v Kamiqu a jezdí úplně v pohodě, chce to jen si na něj zvyknout a že váš kámoš s tím neumí jezdit je jiná věc, to by se pak kouřilo z motoru asi i Fittipaldimu..:-) A pro prudiče, jezdím tím po rovinách i horami a žádný problém. Pro novou Fabii je zcela dostačující!

      • Přece nikdo neřekne, že je blbej, vybral si blbě a naletěl.
        No když se tam přesedne z Trabanta nebo toho úpolkskáho Fiatu 126, tak je to dělo, to je fakt.

    • ZA PRVÉ JÁ MYSLEL ŽE TO JE KIA ???ZA DRUHÉ AUTA S LITROVÝM MOTOREM BY MĚLI MIT JAKO JEDINOU MOŽNOST KOUPIT EUROPOSLANCI A VŠICHNI ZAMĚSTNANCI V EUROPARLAMENTU NA NIC JINÉHO BY NEMĚLI MÍT NÁROK TI NULY CO PROSAZUJI ECO ŠILENSTVÍ

    • Argumentujete extrémním případem… kdo bydlí v horách, tak si koupí offroad, ne nákupní tašku na kolech jako je třeba Fabka. A pro lidi co jezdí do práce z předměstí nebo na běžné nákupy nebo výlety v běžném terénu to v pohodě stačí. A do Německa se dá dojet v pohodě po dálnici tunelem.

    • To měl myslím i Wartbug 353 , pravda naše Embéčko mělo v roce 1964 jenom 38 koní a taky jsme s ním dojli až do Bečči v Jugoslávii a do Bulharska do Sozopolu.

  2. V základu téměř za půl mega je již počítáno i s dveřmi a skly v oknech!S motorem 1 litr určitě uděláte terno!No nekup to.

  3. 1.0 44 kW ? Nakonec to tady dopadne jak u Flintstounů a budou se auta vyrábět bez motoru s dírou v podvozku 😀

  4. Vzhledově žádná změna!!! Motor katastrofa!!! Cena bude o 15% vyšší. Nerozumím tomu a nevím proč, když všechno dělá linka a nemusí platit lidem, a stejně zdražují. Hladová ruka akcionářů dělá své.

  5. Předražený nesmysl, levnější je i H30 nebo Kia Ceed se 103kw pripadne i 118kw motorem. Mrkl jsem na sauto.cz a fabia s 81kw za 420 nejlevnější… nemá to ani automatickou klimu 😀 jako vážně v roce 2021 má auto za skoro půl mega kolečka na ovládání klimatizace ? Směšné. Cena by měla být minimálně o 100 tisíc níž, neli o víc.

    • A to si vezmete, kolik dilu tato nova Fabia sdílí jiste se Scalou a Komiqem, kteří jsou vyráběny snad z 90%, mozna z 95% stejných dílů. Sade za to z jakých materiálu a za to kolik platí dělníkům je proste dráhá. VW si dobře akorát mastí kapsu.

Napsat komentář: ldx Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.