Za hranice nejčastěji vyráží Pražáci po pětatřicítce

Na dovolenou se letos nikam nechystá více než polovina (52 %) účastníků ankety na stránkách portálu Finančního a ekonomického institutu (FAEI.cz). Do tuzemska se vydá více než čtvrtina z nich (26 %), dovolenou po Evropě plánuje 16 procent a mimo ni jen šest procent. Zajímavé údaje ohledně dovolených a našich zvyklostí vyplynuly také z nedávného výzkumu ČSOB Pojišťovny, která analyzovala smlouvy cestovního pojištění.

Zajímavé údaje ohledně dovolených a našich zvyklostí vyplynuly z výzkumu ČSOB Pojišťovny. Foto: Pixabay

„Výzkum byl zaměřen především na rozdíly v pojistkách sjednaných muži a ženami,“ uvedla produktová manažerka cestovního pojištění ČSOB Pojišťovny Ivana Nekvindová s tím, že firma analyzovala smlouvy cestovního pojištění uzavřené za období od ledna 2015 do dubna letošního roku bez rozdílu toho, zda byla smlouva uzavřená na pobočce, přes internet nebo přes partnerské společnosti.

Výzkum ukázal, že cestovní pojištění sjednávají častěji muži (54 %) než ženy (46 %), ale rozdíl už není tak dramatický, aby se potvrdil mýtus, že finance a pojištění řeší především muži. Co se týče věku klientů, kteří cestovní pojištění sjednávají, mezi muži i ženami je nejpočetněji zastoupená věková skupina 35 – 49 let (44 % z celkového počtu mužů, 40 % z celkového počtu žen). Druhá nejpočetnější věková skupina u mužských klientů je 25 – 34 let (22 % mužů), mezi ženami je to však věková skupina 50 – 64 let (21 %). „Ženy tak potvrzují současný trend, kdy se věková hranice cestovatelů posouvá,“ doplnila Nekvindová.

NA JAK DLOUHOU DOBU?

V otázce, na jak dlouhou dobu Češi do zahraničí cestují, se muži a ženy rozcházejí jen velmi málo. S výhledem na nadcházející období letních dovolených bychom mohli předjímat, že nejčastěji se Češi pojišťují na tradiční týdenní dovolenou. Výzkum však ukázal, že cesty na 7 – 13 dní jsou zastoupeny pouze o 1 % častěji (31 %) než cesty na 1 – 3 dny (30 %).

„Vysoký počet cest na 1 až 3 dny si můžeme vysvětlovat rostoucím zájmem o cestování na prodloužený víkend v zahraničí, ale také počtem pojištěných na služební cesty,“ vysvětluje Ivana Nekvindová s tím, že před cestami na 14 dní a déle (11 %) vedou víc jak dvojnásobně cesty na zkrácené dovolené o délce 4 – 6 dní (28 %).

NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA CESTOVATELŮ

Pojišťovna sledovala také to, v jakém kraji je nejvíce klientů, kteří si sjednali cestovní pojištění, opět se zohledněním toho, zda se jedná o muže nebo ženy. „Rozdělíme-li smlouvy na ty, které sjednali muži a které sjednaly ženy, na pomyslné zlaté příčce se umístili ženy a muži z Prahy, a to 13 % klientek a 12 % klientů,“ uvedla Ivana Nekvindová.

Na stříbrné příčce jsou pak ženy a muži z Jihomoravského kraje (11 % klientek, 12 % klientů), bronzovou příčku obsadily ženy ze Středočeského kraje (11 % klientek) a muži z Moravskoslezského kraje (11 % klientů). Když bychom tyto výsledky porovnávali s počtem obyvatel ve zmíněných krajích, nečeká nás žádné překvapení, protože jde o čtyři kraje s nejvyšším počtem obyvatel.

Pokud nevezmeme v potaz rozdělení do skupin žen a mužů a všechna data sečetli, nejpočetnější skupinu cestovatelů tvoří muži z Prahy (6,7 % z celkového počtu uzavřených pojištění), na druhém místě se umístili muži z Jihomoravského kraje (6,4 %) a na třetím místě ženy z Prahy (5,8 %).

POLOVINA SMLUV JEN NA JEDNOHO

Výzkum také zjišťoval, kolik osob je na uzavřených smlouvách cestovního pojištění pojištěno. „Ve více než polovině smluv cestovního pojištění je pojištěna pouze jedna osoba,“ popisuje Ivana Nekvindová. Ve 27 % případů jsou pak v rámci jedné pojistky pojištěny osoby dvě, pojištění celé rodiny se objevuje pouze v 18 % případů.

„Důvodem, proč pojištění jednotlivců vede, můžeme hledat v již zmiňovaném cestování v rámci pracovních povinností, ale také v tom, že mnoho klientů je pojištěno jednotlivě v rámci jiných finančních produktů, jako je např. služba cestovního pojištění k platebním kartám, a tak členové jedné rodiny vyráží na dovolenou s několika pojištěními v zavazadle,“ uzavřela manažerka výsledky průzkumu.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Cestování

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.