Letos zavedla skupina, kterou téměř z poloviny (49,88 %) vlastní čínská společnost Zhejiang Geely Holding Group, novou konkurenční cenovou strukturu, která snižuje klientské náklady a vylepšila klientskou zkušenost.
To vedlo k rekordnímu počtu klientů a objemu spravovaných aktiv. K letošnímu 30. červnu měla skupina Saxo Bank více než 1,2 milionu koncových klientů a spravovala klientská aktiva v hodnotě 109 miliard eur, uvedla banka.
Volatilita na finančních trzích byla v prvním pololetí roku 2024 nízká, což vedlo k nižší obchodní a investiční aktivitě. Finanční výsledky Saxo Bank ale pozitivně ovlivnily vyšší úrokové sazby a pozitivní příliv finančních prostředků od klientů.
Navzdory krátkodobému negativnímu dopadu snížených cen se celkové příjmy v prvním pololetí roku 2024 zvedly na 311 milionů eur. Byly téměř rovnoměrně rozděleny mezi jednotlivé obchodní oblasti: Klienti z řad obchodníků tvořili 34 procent, investoři 34 procent a institucionální klienti 32 procent.
Navíc, ratingová agentura S&P v první polovině roku zvýšila hodnocení Saxo Bank na A- z BBB, což svědčí o její silné finanční pozici. Saxo Bank Group proto očekává, že upravený čistý zisk za celý rok bude v souladu s dříve odhadovaným rozmezím 114-134 milionů eur.
„Pozitivní trend, který jsme zaznamenali v první polovině roku, je silným ukazatelem toho, že naše strategie rezonuje s našimi klienty,“ komentoval hospodářské výsledky Kim Fournais, generální ředitel a zakladatel Saxo Bank.