bool(false)

Zájem o prevenci roste! Sdružení SOLUS přijalo 5 nových členů, celkem má 53 členů z různých ekonomických sektorů

SOLUS neustále zvyšuje přidanou hodnotu ochrany spotřebitele a členských společností, a to prostřednictvím komplexnějšího pohledu na závazky klientů jeho členů. Za uplynulých 8 měsíců se členská základna sdružení SOLUS rozšířila o 10 společností. Rostoucí zájem o členství dokládá snahu firem ještě lépe prověřovat bonitu klientů a u některých z nich také v předstihu plnit očekávané požadavky vyplývající z vládního návrhu zákona o spotřebitelském úvěru.

Novými členy sdružení SOLUS se staly společnosti D. S. Leasing a.s., Zaplo Finance s.r.o., TGI Money a.s., iService Czech Republic, s.r.o. a AVON Cosmetics, spol. s r.o. Aktuální členská základna je k dispozici na stránkách https://www.solus.cz/cs/solus-clenske-spolecnosti/clenske-spolecnosti.

Zavedené registry klientských informací sdružení SOLUS jsou již dlouhodobě nezastupitelným nástrojem pro řízení rizik a prověření bonity klientů ze strany zodpovědných poskytovatelů služeb. „Zájem o členství ve sdružení SOLUS v posledních měsících významně vzrostl u nebankovních finančních společností. Je naprosto logické a přirozené, že společnosti poskytující spotřebitelské úvěry v souvislosti s přípravou na plnění připravovaných přísnějších zákonných požadavků raději vstupují do zavedených a respektovaných registrů nyní, než aby to nechávaly na poslední chvíli,“ uvádí Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.

Pokud chtějí úvěrové firmy odpovědně posoudit schopnost a ochotu klienta splácet jeho budoucí závazky, nemohou se spolehnout pouze na informace poskytnuté žadatelem o novou službu. „Z výzkumu, který jsme v listopadu 2015 zadali renomované agentuře STEM/MARK, vyplývá, že čtyři z deseti občanů jsou při žádosti o službu připraveni zamlčet fakt, že mají u jiné společnosti dluh po splatnosti. V kombinaci s našimi regionálními statistikami, kde jsou patrné značné rozdíly ve schopnosti plnit již existující závazky, je využívání zavedených registrů sdružení SOLUS naprosto klíčové,“ dodává Jan Stopka.

Registry klientských informací hrají zcela zásadní roli při ochraně nikoli jen věřitelů, ale především samotných klientů – těm by při jejich nezodpovědném zadlužování a následném nezvládnutí dostát svým závazkům mohl velmi reálně hrozit osobní bankrot nebo exekuce.

„Jsme přesvědčeni, že naše registry jsou pro spotřebitele partnerem, ne jejich nepřítelem. Proto se neustále snažíme vylepšovat procesy, jak se spotřebitel může co nejrychleji, a opakovaně, dostat k informacím, které o něm evidujeme. Velmi úspěšnou cestou se ukazuje být náš SMS výpis,“ upřesňuje Jan Stopka.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

UNIQA slaví čtvrtstoletí svého působení na českém pojistném trhu

V těchto dnech uplynulo právě 25 let od založení Česko-rakouské pojišťovny „na zelené louce“. Za jejím zrodem stál zejména zájem největší rakouské pojišťovny Bundesländer proniknout co nejdříve na trhy východní Evropy po změnách, které přinesl rok 1989. Bundesländer byl hlavní složkou pozdějšího evropského …

Nejčtenější

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …

Příští sčítání lidu chceme udělat co nejkomfortnější, říká statistik Robert Šanda

Rozhovor
Zapojit se do sčítání v roce 2021 bude mnohem jednodušší. Kromě toho, že si občané budou moci vybrat, jakou formou budou vyplňovat sčítací formuláře, nebudou o sobě muset uvádět citlivé údaje. „Například nebudeme nic zjišťovat o příjmech, majetku nebo zdravotním stavu,“ vysvětluje Robert Šanda, ředitel odboru statistiky obyvatelstva ČSÚ (Český statistický úřad).
Rolovat nahoru