„Zaměstnancům plně důvěřujeme, proto nechceme nijak potlačovat jejich individualitu. A dotazníková šetření ukazují, že naši lidé opravdu stojí o méně formální styl oblékání – takzvaný business casual, který dává prostor pro vlastní osobitost,“ říká Marcela Suchánková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za oblast Lidé a komunikace. Dodává, že uvolněnější oblékání by uvítala téměř polovina všech zaměstnanců na pobočkách, a vedení banky to jednoznačně podporuje.
Módní přehlídka ČSOB ve spolupráci se ZOOT.CZ v rámci akce Den s ČSOB
Banka v průběhu roku 2018 realizovala celkem 4 různé průzkumy. Dva se zaměřily i na názor klientů a respondentů z bankovní komunity. Z dotazníků vyplynulo, že i klienti uvítají uvolněnější styl oblékání na pobočkách. „Návštěvníkům bank nevadí například džíny. Zejména mladší lidé klasický business code pokládají za příliš strojený a odtažitý. Stále však platí, že klienti upřednostňují decentnost a přiměřenost, bez zbytečných výstřelků,“ říká Kateřina Pavlíková, která má v ČSOB na starosti dress code.
Větší toleranci projevují klienti k zaměstnankyním bank. Ty si podle respondentů mohou dovolit kratší sukni, či šaty a otevřenou obuv bez punčoch. Neměly by však působit vyzývavě a to především kvůli klientkám banky, které velké výstřihy a mini délky sukní označují za vulgární daleko častěji, než klienti. U mužů nevadí košile s krátkým rukávem a v případě elegantních sandálů ani otevřená obuv, samozřejmě bez ponožek.
“Móda je důležitá součást neverbální komunikace, vypráví totiž příběh každého z nás. Proto je skvělé, že se banka, která dříve spoléhala na business formal styl, ptá svých zaměstnanců na jejich názor i v oblasti oblékání. Uvolněnější pravidla pomohou lidem být sami sebou, což se pozitivně projeví při jednání s klienty, kteří tuto změnu jistě také ocení,” říká Gabriela Koutská, stylistka Zoot.cz, která pro banku navrhla sérii business casual outfitů.