Zaměstnanci touží po dalším vzdělávání

Člověk se učí celý život. Udržet krok s nejlepšími, postoupit v kariéře nebo jen udělat něco pro sebe – čeští zaměstnanci si rozšiřují své obzory rádi. A majitelé firem je v tom podporují. Uvědomují si, že zaměstnanci musí být průběžně seznamováni s vývojem na trhu, aktuálními postupy a moderními trendy, které firmám pomáhají k dalšímu rozvoji. Podle zkušeností vzdělávací společnosti MgC Group se ale i sami zaměstnanci zajímají o další vzdělávání. Zaměstnavatelům často navrhují účast na odborném kurzu nebo školení o osobním rozvoji.

Většina zaměstnanců si potřebu dalšího vzdělávání, které vede k udržení stávající pracovní pozice nebo i k povýšení a dalšímu osobnímu rozvoji, uvědomuje a vidí ho jako vítaný bonus od svého zaměstnavatele. Pouze 10 procent zaměstnanců považuje vzdělávací kurzy za zlo a berou je pouze jako nutnou povinnost. Přitom neustálé vzdělávání přináší seberealizaci, větší důvěru v sebe sama – to pak vede k podávání lepších pracovních výkonů. Různé odborné kurzy, které pomáhají zaměstnanci v dané pozici, nabízejí firmy jako benefit. Největší zájem je o jazykové kurzy, odborné kurzy přímo související s pozicí nebo koučink, při kterém se rozvíjí nejen jednotlivec, ale i celý tým.

Ne všechny firmy ale postupují při výběru kurzů správně. Společnosti často vyberou pevně postavený kurz, který často nevystihne jejich představy. Nejlepší je vybrat rozvojové vzdělávací programy na míru dle konkrétních potřeb. Lekce musí být přínosné v mnoha ohledech a musí pomoci zaměstnancům v každodenní pracovní realitě, říká za MgC Group Magdaléna Prunerová. Důležitá je komunikace se zaměstnanci – jaký kurz by ocenili, v čem by se rádi zlepšili, co od toho očekávají. Podle Prunerové to přispívá k pozitivní komunikaci mezi zaměstnancem a firmou – zaměstnanec ví, že firmě na něm záleží.

Kurzy pro zaměstnance jsou nejčastěji doménou osobností z praxe, kteří nepotřebují k pořádání školení žádné speciální vzdělání. V současné době je na českém trhu možnost certifikace Lektora dalšího vzdělávání v rámci Národní soustavy kvalifikací (NSK), proto je možné brát tuto certifikaci jako kvalitativní standard. Účelem těchto certifikací je profesionalizace, zvyšování kvality dodávaných služeb a také určitá forma jistoty pro zadavatele při výběru lektora. Trendem při výběru školitele je určitě nejen znalost předávané problematiky, ale hlavně porozumění potřeb zákazníka, pochopení souvislostí a smyslu daného vzdělávání a tím i kurzy šité na míru. Lektor by měl být schopný být poradcem a průvodcem v rámci vzdělávacího procesu,“ dodává Prunerová.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Česká spořitelna spouští okamžité platby

Česká spořitelna spouští jako první banka v České republice možnost okamžitých plateb pro jednorázové domácí platby. Jakmile umožní příjem okamžitých plateb další domácí banky, bude Česká spořitelna svým klientům garantovat připsání platby na účty příjemců v těchto bankách v řádu několika sekund, 24 hodin denně a …

Nejčtenější

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru