Většina zaměstnanců si potřebu dalšího vzdělávání, které vede k udržení stávající pracovní pozice nebo i k povýšení a dalšímu osobnímu rozvoji, uvědomuje a vidí ho jako vítaný bonus od svého zaměstnavatele. Pouze 10 procent zaměstnanců považuje vzdělávací kurzy za zlo a berou je pouze jako nutnou povinnost. Přitom neustálé vzdělávání přináší seberealizaci, větší důvěru v sebe sama – to pak vede k podávání lepších pracovních výkonů. Různé odborné kurzy, které pomáhají zaměstnanci v dané pozici, nabízejí firmy jako benefit. Největší zájem je o jazykové kurzy, odborné kurzy přímo související s pozicí nebo koučink, při kterém se rozvíjí nejen jednotlivec, ale i celý tým.
Ne všechny firmy ale postupují při výběru kurzů správně. „Společnosti často vyberou pevně postavený kurz, který často nevystihne jejich představy. Nejlepší je vybrat rozvojové vzdělávací programy na míru dle konkrétních potřeb. Lekce musí být přínosné v mnoha ohledech a musí pomoci zaměstnancům v každodenní pracovní realitě,“ říká za MgC Group Magdaléna Prunerová. Důležitá je komunikace se zaměstnanci – jaký kurz by ocenili, v čem by se rádi zlepšili, co od toho očekávají. Podle Prunerové to přispívá k pozitivní komunikaci mezi zaměstnancem a firmou – zaměstnanec ví, že firmě na něm záleží.
Kurzy pro zaměstnance jsou nejčastěji doménou osobností z praxe, kteří nepotřebují k pořádání školení žádné speciální vzdělání. V současné době je na českém trhu možnost certifikace Lektora dalšího vzdělávání v rámci Národní soustavy kvalifikací (NSK), proto je možné brát tuto certifikaci jako kvalitativní standard. Účelem těchto certifikací je profesionalizace, zvyšování kvality dodávaných služeb a také určitá forma jistoty pro zadavatele při výběru lektora. „Trendem při výběru školitele je určitě nejen znalost předávané problematiky, ale hlavně porozumění potřeb zákazníka, pochopení souvislostí a smyslu daného vzdělávání a tím i kurzy šité na míru. Lektor by měl být schopný být poradcem a průvodcem v rámci vzdělávacího procesu,“ dodává Prunerová.