Jak ukázal průzkum NN pojišťovny a penzijní společnosti a Svazu průmyslu a dopravy, nabídka zaměstnaneckých benefitů se během posledních pěti let proměnila nejen kvantitativně. Před pěti lety jí dominoval mobilní telefon, stravenky a služební auto, aktuálně mezi nejžádanější benefity patří mobilní telefon, vzdělávání a pitný režim. Byl rovněž zaznamenán posun od hmotných výhod k dlouhodobé podpoře zaměstnanců.
Dlouhodobě roste zájem hlavně o pojistné produkty – za posledních pět let se jejich nabídka rozšířila až o pětinu. Nejvíce láká penzijní připojištění, které nabízejí tři čtvrtiny firem. Na životní pojištění v současnosti přispívá šest z deseti oslovených společností, to je o 21 % více než před pěti lety. K jejich popularitě významně přispívá i fakt, že jde o státem podporované produkty, které jsou atraktivní jak pro zaměstnavatele, tak i pro zaměstnance.
Výrazný nárůst v posledních pěti letech zaznamenaly i další benefity – třináctý plat, vzdělávání, kultura, příspěvky na cvičení a zdraví, pitný režim, příspěvky na dovolenou. Na druhém pólu zájmu se ocitají hmotné výhody, jako služební auto, mobilní telefon, očkování nebo stravenky. Tyto benefity sice firmy i nadále poskytují, jejich rozšiřování je ale méně výrazné.
„Věcné benefity mají často charakter rychlé spotřeby a lidé na ně brzy zapomínají. Dlouhodobé benefity sice nemohu okamžitě využít, ale jsou ukázkou perspektivnosti zaměstnance pro zaměstnavatele. Tento trend v západní Evropě panuje již nějaký čas, k nám se dostává v posledních letech,“ upozornil Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy České republiky.