Zaměstnaneckých benefitů je stále více

Motivovat své zaměstnance k lepším výkonům jen výplatou? To už si dneska prakticky žádná firma nedovolí. Nabídka zaměstnaneckých benefitů rok od roku stoupá. Standardní stravenky, příspěvky na pojištění či spoření na penzi jsou prakticky povinností, vždyť české firmy motivují své zaměstnance v průměru dokonce 12 benefity, což je o čtyři víc než před pěti lety.

Ilustrační foto: PixabayFOTO: www.pixabay.com

Jak ukázal průzkum NN pojišťovny a penzijní společnosti a Svazu průmyslu a dopravy, nabídka zaměstnaneckých benefitů se během posledních pěti let proměnila nejen kvantitativně. Před pěti lety jí dominoval mobilní telefon, stravenky a služební auto, aktuálně mezi nejžádanější benefity patří mobilní telefon, vzdělávání a pitný režim. Byl rovněž zaznamenán posun od hmotných výhod k dlouhodobé podpoře zaměstnanců.

Dlouhodobě roste zájem hlavně o pojistné produkty – za posledních pět let se jejich nabídka rozšířila až o pětinu. Nejvíce láká penzijní připojištění, které nabízejí tři čtvrtiny firem. Na životní pojištění v současnosti přispívá šest z deseti oslovených společností, to je o 21 % více než před pěti lety. K jejich popularitě významně přispívá i fakt, že jde o státem podporované produkty, které jsou atraktivní jak pro zaměstnavatele, tak i pro zaměstnance.

Výrazný nárůst v posledních pěti letech zaznamenaly i další benefity – třináctý plat, vzdělávání, kultura, příspěvky na cvičení a zdraví, pitný režim, příspěvky na dovolenou. Na druhém pólu zájmu se ocitají hmotné výhody, jako služební auto, mobilní telefon, očkování nebo stravenky. Tyto benefity sice firmy i nadále poskytují, jejich rozšiřování je ale méně výrazné.

„Věcné benefity mají často charakter rychlé spotřeby a lidé na ně brzy zapomínají. Dlouhodobé benefity sice nemohu okamžitě využít, ale jsou ukázkou perspektivnosti zaměstnance pro zaměstnavatele. Tento trend v západní Evropě panuje již nějaký čas, k nám se dostává v posledních letech,“ upozornil Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy České republiky.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Firmy

Kaufland od června zvýší zaměstnancům mzdy

Od 1. června chystá společnost Kaufland Česká Republika navýšení mezd svých zaměstnanců a nástupní mzdy nových pracovníků na provozních pozicích na prodejnách se zvýší o 26 %. „Zvýšením mezd chceme ocenit náročnou …

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Běžní spotřebitelé vs. „podvedení klienti“

NázorTéma týdne
Je s podivem, že jsou to více než dva měsíce, co tuzemská média začala informovat o aktivitě „poškozených klientů“ pojišťoven v oblasti investičního životního pojištění (IŽP), ale žádné z nich se blíže nepozastavilo nad „modelovými příklady“, které na březnové tiskové konferenci představil Jiří Chvojka. Mluvíme o paní z Prahy, co měla sjednáno devět IŽP a o pánovi z Moravy, jenž vložil do finančního produktu, …
Rolovat nahoru