Zamilovat se u piva? Proč ne, ženy chodí do hospod častěji

Průzkum
Hospody a pivo už dávno nejsou čistě mužským prostředím. U stolu s půllitrem stále častěji sedí také ženy. Potvrdil to aktuální průzkum Plzeňského Prazdroje, který pivovar zveřejnil na svých stránkách. Pokud tedy nějaký pivař hledá novou lásku a životní partnerku, najde ji třeba nad orosenou sklenicí zlatavého moku.
Už přeskočila jiskra? Ilustrační foto: Plzeňský Prazdroj

Ostatně o tom, že v hospodě u piva může potkat velkou lásku, je podle průzkumu již nyní přesvědčeno 85 procent Čechů. Napomáhá tomu právě i to, že osm z deseti žen chodí do podniků častěji, než to měly ve zvyku dříve.

Úroveň pohostinství se totiž v posledních letech zlepšila, a to nejen ve velkých městech. Hospody investovaly do svého vybavení, na mnohem vyšší úrovni je čistota a mají i pestřejší nabídku nápojů.

Pozitivní proměnu hospod vidí podle průzkumu skoro tři čtvrtiny žen a jen o něco méně mužů. Osmdesát procent žen je pak spokojeno s rozšiřující se nabídkou čepovaných piv a dalších nápojů a nadpoloviční většina jich kvituje i větší vstřícnost personálu v porovnání s minulostí.

PSALI JSME:
Ženy a pivo? Pijí ho dokonce více než muži

Stovky milionů na vybavení

Pivovary se proměnám typického hostinského prostředí věnují dlouhodobě. Jen Pilsner Urquel jim každoročně přispívá stovkami milionů korun na vybavení interiérů i zahrádek, pomáhá jim s novými fasádami a personál školí tak, aby služby byly ve všech směrech stále kvalitnější.

Zaměřuje se přitom nejen na velká města, ale i na venkov, kde je potenciál k pozitivním změnám největší. Už pátým rokem funguje jeho program nazvaný „Vesnice“, do něhož je zapojeno více než 800 českých a moravských hospůdek na vesnicích a malých obcích.

„Na vesnici vždy fungoval společenský trojúhelník – kostel, hospoda a fotbal. My se snažíme tento komunitní život rozvíjet, a to i tím, že pomáháme malým hospůdkám, které by jinak zahynuly,“ řekl Milan Pavelka, který má program Vesnice v největším tuzemském pivovaru na starosti.

PSALI JSME:
Účet za pandemii: Čepované pivo je šest miliard v mínusu

Nejde ale jen o finanční příspěvek na novou fasádu či venkovní sezení. „Společně s hospodskými pořádáme akce, které lákají místní i přespolní k návštěvě, třeba oslavu dožínek, Mikulášský bál či Tři krále. Ukazujeme jim, že stačí málo, třeba kapela, drobné pohoštění nebo čas od času něco jako speciální nabídka jídla a lidi opravdu přijdou. A hospodám se zase začíná dařit,“ dodal Pavelka.

Více partnerských párů

Díky pozitivním změnám se zvýšil také počet žen, které do hospod chodí nejen s přáteli či kamarádkami, ale také v páru. Podle průzkumu 82 procent dotázaných vnímá, že partnerské páry jsou v podnicích vidět mnohem častěji, než před lety.

Tomu jde Prazdroj naproti a spolu s hospodskými zve v květnu v rámci akce „Máj, lásky čas“ k návštěvě právě páry. Ženy tak mají možnost zjistit, že se jejich hospoda v mezičase změnila k lepšímu a může pro ně být zajímavá nejen prostředím ale i nabídkou.

PSALI JSME:
Pivo jako národní poklad. Dostane se na seznam UNESCO?

„Na mnoha vesnicích chodí do hospody jen chlapi. Chceme tohle vnímání změnit, protože s tím, jak se vylepšuje vzhled a služby podniků, roste i jejich atraktivita pro ženy, jen musí ženy dostat možnost si je prohlédnout,“ uvedl Pavelka.

Dodal, že nejlépe se v neznámém prostředí cítí s partnerem, proto se zvolil květen jako vhodná doba k pozvání celého páru: „V osmi stech vesnických hospodách pořádáme májovou akci, kdy k objednávce piva host dostane automaticky cider Frisco pro svého partnera zdarma.“

Co Čech to 258 piv

Podle informací Českého svazu pivovarů a sladoven, které zveřejnil na svých webových stránkách, uvařily loni tuzemské pivovary 19,6 milionu hektolitrů piva – meziročně o 2,8 procenta méně. Snížila se také spotřeba piva na jednoho obyvatele ze 135 litrů v roce 2020 na 129 litrů. I tak každý Čech v průměru vypil 258 piv.

PSALI JSME:
Každý Čech si kvůli knihám odepře skoro 30 piv ročně

Na český trh dodaly pivovary 14,8 milionu hektolitrů piva, oproti roku 2020 je to o 762 tisíc hektolitrů méně, což je propad o pět procent. V restauracích a hospodách se prodala čtvrtina produkce určené pro domácí trh. Oproti předcovidovému roku 2019, kdy se vyrobilo 21,6 milionu hektolitrů piva, klesla produkce pivovarů o dva miliony hektolitrů.

„Za dva roky covidu už každý obyvatel vypil o třicet půllitrů méně a se 129 litry jsme se dostali na historicky páté nejnižší číslo. Celkovou tuzemskou spotřebu ovlivnily hlavně dlouhotrvající protiepidemická opatření, omezování gastronomických provozů a turismu,“ uvedl předseda pivovarského svazu František Šámal.

Nejoblíbenějším druhem piva zůstává ležák, tedy jedenácti- až dvanáctistupňové spodně kvašené pivo. Z celkové produkce tvoří ležáky 55 procent. Podíl výčepního piva byl téměř 41 procent. Kategorie ostatních piv tvořila čtyři procenta celkové produkce.

PSALI JSME:
Český pivní export zasáhl i Antarktidu

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB