Zamilovat se u piva? Proč ne, ženy chodí do hospod častěji

Průzkum
Hospody a pivo už dávno nejsou čistě mužským prostředím. U stolu s půllitrem stále častěji sedí také ženy. Potvrdil to aktuální průzkum Plzeňského Prazdroje, který pivovar zveřejnil na svých stránkách. Pokud tedy nějaký pivař hledá novou lásku a životní partnerku, najde ji třeba nad orosenou sklenicí zlatavého moku.
Už přeskočila jiskra? Ilustrační foto: Plzeňský Prazdroj

Ostatně o tom, že v hospodě u piva může potkat velkou lásku, je podle průzkumu již nyní přesvědčeno 85 procent Čechů. Napomáhá tomu právě i to, že osm z deseti žen chodí do podniků častěji, než to měly ve zvyku dříve.

Úroveň pohostinství se totiž v posledních letech zlepšila, a to nejen ve velkých městech. Hospody investovaly do svého vybavení, na mnohem vyšší úrovni je čistota a mají i pestřejší nabídku nápojů.

Pozitivní proměnu hospod vidí podle průzkumu skoro tři čtvrtiny žen a jen o něco méně mužů. Osmdesát procent žen je pak spokojeno s rozšiřující se nabídkou čepovaných piv a dalších nápojů a nadpoloviční většina jich kvituje i větší vstřícnost personálu v porovnání s minulostí.

PSALI JSME:
Ženy a pivo? Pijí ho dokonce více než muži

Stovky milionů na vybavení

Pivovary se proměnám typického hostinského prostředí věnují dlouhodobě. Jen Pilsner Urquel jim každoročně přispívá stovkami milionů korun na vybavení interiérů i zahrádek, pomáhá jim s novými fasádami a personál školí tak, aby služby byly ve všech směrech stále kvalitnější.

Zaměřuje se přitom nejen na velká města, ale i na venkov, kde je potenciál k pozitivním změnám největší. Už pátým rokem funguje jeho program nazvaný „Vesnice“, do něhož je zapojeno více než 800 českých a moravských hospůdek na vesnicích a malých obcích.

„Na vesnici vždy fungoval společenský trojúhelník – kostel, hospoda a fotbal. My se snažíme tento komunitní život rozvíjet, a to i tím, že pomáháme malým hospůdkám, které by jinak zahynuly,“ řekl Milan Pavelka, který má program Vesnice v největším tuzemském pivovaru na starosti.

PSALI JSME:
Účet za pandemii: Čepované pivo je šest miliard v mínusu

Nejde ale jen o finanční příspěvek na novou fasádu či venkovní sezení. „Společně s hospodskými pořádáme akce, které lákají místní i přespolní k návštěvě, třeba oslavu dožínek, Mikulášský bál či Tři krále. Ukazujeme jim, že stačí málo, třeba kapela, drobné pohoštění nebo čas od času něco jako speciální nabídka jídla a lidi opravdu přijdou. A hospodám se zase začíná dařit,“ dodal Pavelka.

Více partnerských párů

Díky pozitivním změnám se zvýšil také počet žen, které do hospod chodí nejen s přáteli či kamarádkami, ale také v páru. Podle průzkumu 82 procent dotázaných vnímá, že partnerské páry jsou v podnicích vidět mnohem častěji, než před lety.

Tomu jde Prazdroj naproti a spolu s hospodskými zve v květnu v rámci akce „Máj, lásky čas“ k návštěvě právě páry. Ženy tak mají možnost zjistit, že se jejich hospoda v mezičase změnila k lepšímu a může pro ně být zajímavá nejen prostředím ale i nabídkou.

PSALI JSME:
Pivo jako národní poklad. Dostane se na seznam UNESCO?

„Na mnoha vesnicích chodí do hospody jen chlapi. Chceme tohle vnímání změnit, protože s tím, jak se vylepšuje vzhled a služby podniků, roste i jejich atraktivita pro ženy, jen musí ženy dostat možnost si je prohlédnout,“ uvedl Pavelka.

Dodal, že nejlépe se v neznámém prostředí cítí s partnerem, proto se zvolil květen jako vhodná doba k pozvání celého páru: „V osmi stech vesnických hospodách pořádáme májovou akci, kdy k objednávce piva host dostane automaticky cider Frisco pro svého partnera zdarma.“

Co Čech to 258 piv

Podle informací Českého svazu pivovarů a sladoven, které zveřejnil na svých webových stránkách, uvařily loni tuzemské pivovary 19,6 milionu hektolitrů piva – meziročně o 2,8 procenta méně. Snížila se také spotřeba piva na jednoho obyvatele ze 135 litrů v roce 2020 na 129 litrů. I tak každý Čech v průměru vypil 258 piv.

PSALI JSME:
Každý Čech si kvůli knihám odepře skoro 30 piv ročně

Na český trh dodaly pivovary 14,8 milionu hektolitrů piva, oproti roku 2020 je to o 762 tisíc hektolitrů méně, což je propad o pět procent. V restauracích a hospodách se prodala čtvrtina produkce určené pro domácí trh. Oproti předcovidovému roku 2019, kdy se vyrobilo 21,6 milionu hektolitrů piva, klesla produkce pivovarů o dva miliony hektolitrů.

„Za dva roky covidu už každý obyvatel vypil o třicet půllitrů méně a se 129 litry jsme se dostali na historicky páté nejnižší číslo. Celkovou tuzemskou spotřebu ovlivnily hlavně dlouhotrvající protiepidemická opatření, omezování gastronomických provozů a turismu,“ uvedl předseda pivovarského svazu František Šámal.

Nejoblíbenějším druhem piva zůstává ležák, tedy jedenácti- až dvanáctistupňové spodně kvašené pivo. Z celkové produkce tvoří ležáky 55 procent. Podíl výčepního piva byl téměř 41 procent. Kategorie ostatních piv tvořila čtyři procenta celkové produkce.

PSALI JSME:
Český pivní export zasáhl i Antarktidu

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Radim Klabal posiluje tým ComSource

Česká společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, rozšířila svůj tým. Novým Delivery Directorem se stal Radim Klabal. O změnách firma informovala portál …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB