Zásilkovna končí spolupráci s Českou poštou. Hlavně kvůli nespokojenosti s kvalitou služeb

Zásilkovna včera informovala své zákazníky, že ke konci ledna končí spolupráci s Českou poštou. Hlavním důvodem ukončení spolupráce je dlouhodobá nespokojenost s kvalitou služeb pošty, zejména pokud jde o úspěšnost doručování balíkových zásilek v režimu do druhého dne, uvedla Zásilkovna.
Zásilkovna končí spolupráci s Českou poštou. Hlavně kvůli nespokojenosti s kvalitou služeb. Ilustrační foto: FAEI.cz

Ze statistik Zásilkovny navíc vyplývá, že Česká pošta vloni v režimu D+1 (den od podání, neboli do druhého dne – pozn. red.) doručila ani ne 15 % zásilek, které jim firma od svých zákazníků předala k přepravě na adresu.

„Nespokojení zákazníci se právem obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst spolehlivého a kvalitního logistického partnera,“ sdělila Simona Kijonková, zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny​ a CEO skupiny Packeta s tím, že logistická firma v rámci své široké sítě výdejních míst i v době před Vánoci doručovala do druhého dne 97 procent zásilek.

„Ze strany České pošty jsme navíc postrádali proaktivní a partnerský přístup, bylo tomu spíše naopak. Česká pošta ve vánoční sezóně navíc veřejně prezentovala lživé informace poškozující naši značku. V takovémto partnerství nebylo možné dále setrvat, a byli jsme proto nuceni přijmout rozhodnutí o jeho ukončení,” dodala Kijonková.

PSALI JSME:
Největší konkurent České pošty spustil doručování zásilek do USA

„Pár týdnů před Vánoci si jeden zákazník objednal zboží a trval na doručení Českou poštou. A pak nás celý týden bombardoval dotazy, kde je balík s dárkem pro děti pod stromeček,“ potvrdil problémy redakci FAEI.cz jeden z prodejců na portálu Aukro, který pro zásilky prostřednictvím České pošty přes rok využíval kvůli nižší ceně dopravy právě služeb Zásilkovny.

Dalším významným důvodem k ukončení spolupráce se státním podnikem spadajícím pod ministerstvo vnitra je podle Zásilkovny také „neustálé zvyšování cen ze strany České pošty“. Ta nyní opět Zásilkovně jednostranně zdražila ceny, a to o více než pět procent. „Toto navýšení jsme byli nuceni od 8. ledna 2021 přenést na klienty,“ uvedla firma.

Až dosud Zásilkovna zajišťovala pro Českou poštu službu tzv. první míle. Internetové obchody tak mohly podávat zásilky určené pro doručení Českou poštou na kterémkoliv výdejním místě Zásilkovny v ČR a firma poté tyto zásilky konsolidovala a předávala poště na jejích hlavních třídících depech. Jen v loňském roce takto Zásilkovna předala České poště 600 000 zásilek.

PSALI JSME:
Zásilkovna novým partnerem Aukro.cz

Podle Simony Kijonkové Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci – tak jak fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky jinde ve vyspělých zemích.

„Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek. V důsledku pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili. Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení. Tím bychom se s ohledem na roční počet zásilek, které jsme České poště předávali, dostali na zcela nepřijatelné podmínky,“ uvedla Kijonková.

Česká pošta podle ní navíc v loňské vánoční sezóně vystoupila se lživou komunikační kampaní s cílem poškodit značku Zásilkovna. „V takovémto partnerství nebylo možné dále setrvat, a proto jsme se ho rozhodli ukončit,“ vysvětlila.

PSALI JSME:
Česká pošta zruší přes dva tisíce pracovních míst. Podniku to prospěje, bude lépe čelit výzvám doby

„Česká pošta spolupracuje s mnoha klienty, pro které zajišťuje celou paletu služeb. Jako strategický hráč celého odvětví si plně uvědomuje svoji zodpovědnost za podobu a rozvoj trhu,“ uvedl tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík, aniž by vysvětlil či komentoval nízkou úspěšnost státního podniku v doručování zásilek v režimu D+1.

Podle Vitíka je Zásilkovna „jedním z klientů, pro které Česká pošta přepravuje zásilky“. Pošta, jak uvedl na webu státního podniku, se Zásilkovnou vedla jednání o podobě cen na rok 2021 a podle vzájemné dohody měla jednání, která nebyla dokončena, pokračovat v lednu tohoto roku. „Z veřejného vyjádření se Česká pošta dozvídá, že pravděpodobně žádná další jednání nebudou a Zásilkovna již o její služby nemá zájem,“ uvedl Vitík.

Česká pošta je podle Vitíka ráda, mohla „že svojí silnou logistickou sítí Zásilkovně pomoci v růstu“. „Ač už Zásilkovna nebude naším klientem, ale konkurentem, vážíme si naší dosavadní spolupráce a přejeme mnoho úspěchů v další celosvětové expanzi, kterou Zásilkovna deklarovala. Svým přístupem dokázala změnit návyky zákazníků a určitě se jí to bude dařit i bez podpory České pošty,“ uvedl na webu Matyáš Vitík.

PSALI JSME:
Česká pošta zdražuje občanům. Největším zákazníkům naopak zlevňuje

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.