Zdravotní pojišťovny vytahují podpultovky. Proč byste měli změnit tu svou?

Analýza
Trh zdravotních pojišťoven stále připomíná maloobchodní prodejny minulého režimu. Stejné zboží za stejné ceny. Vytrvale nabízejí příspěvky na očkování, dentální hygienu a na sportování. I když za marketingové akce každoročně vyhodí nemalé sumy, nabízejí většinou podobné programy. Čím chtějí do konce září nalákat nové ovečky?
Ilustrační foto: FAEI.cz

Osobně jsem nikdy nečerpal z žádného preventivního programu ani jedné z pojišťoven, u nichž jsem byl, nebo jsem pojištěn. Moje chyba. Odrazovala mne přílišná byrokracie obnášející vyplňování formulářů, pročítání preventivních programů, vybírání relevantních produktů i analyzování výjimek. Jsem zkrátka jedním z mnoha Čechů, kteří si ze svého zdravotního pojištění hradí jen akutní péči.

Preventivní a bonusové programy zdravotních pojišťoven jsou v mnohém podobné, což je do značné míry ovlivněno i stávající platnou legislativou.

Konkurenční nabídky dávají každému možnost posoudit jednotlivé programy a rozhodnout se pro ty služby, které mu budou s ohledem na jeho potřeby vyhovovat.

OZP: Apple Watch za prevenci i audit

OZP staví svou image na online pojišťovnictví. Rozvíjejí svou aplikaci Vitakarta, přes kterou podle tiskového mluvčího Oborové zdravotní pojišťovny zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví (OZP) Jiřího Sochora můžete vyřídit veškerou administrativu. Pro proplacení benefitu podle něj stačí, když v aplikaci čitelně vyfotíte doklad o zaplacení.

„Minimalizujeme administrativní zátěž na nejnižší nutnou, třeba OSVČ u nás podávají přehled příjmů online a stačí jim vyplnit v podstatě jenom kolonku s výší příjmu a nemusí si k tomu do počítače instalovat žádné exotické doplňky. Jsme hodně elektronická pojišťovna,“ řekl portálu FAEI.cz Sochor.

Novým klientům OZP přispívá například na pořízení chytrých hodinek Apple Watch, které umí zaznamenat EKG, které si přes aplikaci Vitakarta mohou klienti nechat bezplatně vyhodnotit a testovaným kardiologem. “Na hodinky přispíváme z bonusového kreditního systému, kdy klientům připisujeme kredity za pravidelné návštěvy u zubaře, za to, že nám pomáhají šetrně hospodařit s jejich finančními prostředky kontrolou správně vykázané péče,” řekl Sochor.

PSALI JSME:
Přestupuje se a zdravotní pojišťovny inzerují jak o život

Ošetření kdekoliv? Široká síť poboček? Benefity VZP

Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR má, jak našemu portálu uvedla Ing. Jana Sixtová z tiskového oddělení, jinou strategii než ostatní menší pojišťovny. „Vycházíme z toho, že člověk by si neměl vybírat zdravotní pojišťovnu podle toho, že mu přispěje pár stokorunami na aktivity, které provozuje, když je zdravý, ale podle toho, jak se o něj postará, když je nemocný. A v tom jsou naše největší trumfy proti konkurenci.“

Hlavním trumfem tak je finanční částka 31 342 korun na péči o každého klienta. „Žádná jiná zdravotní pojišťovna se v tom nemůže VZP rovnat – většina z nich má v průměru na péči o jednoho klienta k dispozici řádově o tisíce korun méně,“ uvedla Sixtová. Řekla také, že VZP má smlouvy s nejvíce lékaři a zdravotnickými zařízeními a také má nejširší síť poboček v ČR.

„Ostatní pojišťovny se tváří, že síť poboček nepotřebují, protože jejich klienti si mohou vše vyřešit přes internet, ale proč pak tedy nějaké pobočky vůbec mají? Vždycky bude část lidí, kteří nemají internet, nejsou zběhlí v online komunikaci nebo dávají přednost osobnímu jednání. Nechceme se tvářit, že takoví lidé jsou nám ukradení,“ dodala Sixtová.

PSALI JSME:
Další marketingový nálet na klienty zdravotních pojišťoven

Děti. Marketingový trhák ČPZP?

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (ČPZP) má podle tiskové mluvčí Elenky Mazurové nadstandardní preventivní programy, ve kterých se zaměřuje především na podporu prevence zdraví a zdravého životního stylu.

Mazurová našemu portálu uvedla, že mají co nabídnout hlavně pojištěncům se zájmem o zdravý životní styl a pohyb. „Mezi nejúspěšnější programy pro děti totiž patří například příspěvek na letní příměstské tábory pro děti, na plavecké kurzy, na ochrannou přilbu nebo příspěvek na sportovní kroužky.“

Velkou předností nabídky ČPZP podle Mazurové je celková výše příspěvku, kterou mohou pojištěnci obdržet. Například výše příspěvku pro děti činí 1500 Kč a další benefity navíc. I dospělí pojištěnci mohou nad limit 1000 Kč získat benefity navíc, jde například o programy na pravidelný pohyb nebo příspěvky pro nastávající maminky.

PSALI JSME:
Přetahování klientů zdravotních pojišťoven je miliardový kšeft

Mladá rodina. Cíl Revírní bratské pojišťovny

Maminky, miminka, očkování pro děti a mládež, ozdravné pobyty pro děti. To je, jak nám řekl tiskový mluvčí Ivo Čelechovský, cílem Revírní bratské pojišťovny (RBP) pro letošní rok. „Zdravotní pojišťovna RBP se v letošním roce zaměřila v oblasti svých preventivních a bonusových programů především na podporu mladých rodin, zdravého životního stylu, nicméně nezapomíná ani na kategorii seniorů.“

Čelechovský nám rovněž uvedl další suchý výčet příspěvků – na kurzy plavání, na školu či školku v přírodě, na permanentky na pohybové aktivity, prázdninové pobyty, plavání, rovnátka, očkování nehrazená ze zdravotního pojištění, celiakii, diabetes atd.

Nejzajímavějšími počiny se nám tak jeví první bezbariérový certifikovaný web pro zrakově postižené občany či služba Lékař na telefonu.

PSALI JSME:
Boj o 200 miliard jde do finále

ZPŠ: Dárky pro děti a plavání zdarma

Zaměstnanecká pojišťovna Škoda (ZPŠ) podle Petra Kvapila, asistenta ředitelky ZPŠ, má kvalitní síť smluvních poskytovatelů zdravotních služeb, včetně smluv se všemi nemocnicemi v rámci ČR a smluvními partnery jsou považováni za stabilního finančního partnera. Nabízejí více než 30 zdravotních programů, které nesvazují do jednorázových či tematických balíčků.

„Pojištěnci si mohou vybrat ze široké nabídky více než 30 zdravotních programů, jako jsou očkování, podpora prevence, moderní léčebné metody, příspěvky pro dárce krve, děti, seniory. Dlouhodobě jsme na čelních příčkách mezi všemi zdravotními pojišťovnami podle výdajů na zdravotní programy v přepočtu na jednoho pojištěnce. Novinkou, kterou jsme zařadili do naší nabídky pro rok 2019, je příspěvek do výše 400 Kč na dentální hygienu pro věkovou skupinu od 6 do 18 let,“ řekl nám Kvapil.

Vystoupit z davu se ZPŠ povedlo bizarním nadělováním vánočního dárku dětem do 15 let, možností plavání zdarma v sedmi městech ČR či zajímavými slevami v rámci slevového programu pojišťovny.

PSALI JSME:
Léky a operace za miliony? Pacienti musí bojovat o naději

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Zdraví

Mrtví cizinci zachraňují české pacienty

Díky novele transplantačního zákona se trojnásobně zvýšil počet cizinců, kteří zemřeli na území České republiky a stali se z nich dárci orgánů. Za tři měsíce od účinnosti předlohy byly odebrány orgány od šesti …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru