Zdravotní pojišťovny vytahují podpultovky. Proč byste měli změnit tu svou?

Analýza
Trh zdravotních pojišťoven stále připomíná maloobchodní prodejny minulého režimu. Stejné zboží za stejné ceny. Vytrvale nabízejí příspěvky na očkování, dentální hygienu a na sportování. I když za marketingové akce každoročně vyhodí nemalé sumy, nabízejí většinou podobné programy. Čím chtějí do konce září nalákat nové ovečky?
Ilustrační foto: FAEI.cz

Osobně jsem nikdy nečerpal z žádného preventivního programu ani jedné z pojišťoven, u nichž jsem byl, nebo jsem pojištěn. Moje chyba. Odrazovala mne přílišná byrokracie obnášející vyplňování formulářů, pročítání preventivních programů, vybírání relevantních produktů i analyzování výjimek. Jsem zkrátka jedním z mnoha Čechů, kteří si ze svého zdravotního pojištění hradí jen akutní péči.

Preventivní a bonusové programy zdravotních pojišťoven jsou v mnohém podobné, což je do značné míry ovlivněno i stávající platnou legislativou.

Konkurenční nabídky dávají každému možnost posoudit jednotlivé programy a rozhodnout se pro ty služby, které mu budou s ohledem na jeho potřeby vyhovovat.

OZP: Apple Watch za prevenci i audit

OZP staví svou image na online pojišťovnictví. Rozvíjejí svou aplikaci Vitakarta, přes kterou podle tiskového mluvčího Oborové zdravotní pojišťovny zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví (OZP) Jiřího Sochora můžete vyřídit veškerou administrativu. Pro proplacení benefitu podle něj stačí, když v aplikaci čitelně vyfotíte doklad o zaplacení.

„Minimalizujeme administrativní zátěž na nejnižší nutnou, třeba OSVČ u nás podávají přehled příjmů online a stačí jim vyplnit v podstatě jenom kolonku s výší příjmu a nemusí si k tomu do počítače instalovat žádné exotické doplňky. Jsme hodně elektronická pojišťovna,“ řekl portálu FAEI.cz Sochor.

Novým klientům OZP přispívá například na pořízení chytrých hodinek Apple Watch, které umí zaznamenat EKG, které si přes aplikaci Vitakarta mohou klienti nechat bezplatně vyhodnotit a testovaným kardiologem. “Na hodinky přispíváme z bonusového kreditního systému, kdy klientům připisujeme kredity za pravidelné návštěvy u zubaře, za to, že nám pomáhají šetrně hospodařit s jejich finančními prostředky kontrolou správně vykázané péče,” řekl Sochor.

PSALI JSME:
Přestupuje se a zdravotní pojišťovny inzerují jak o život

Ošetření kdekoliv? Široká síť poboček? Benefity VZP

Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR má, jak našemu portálu uvedla Ing. Jana Sixtová z tiskového oddělení, jinou strategii než ostatní menší pojišťovny. „Vycházíme z toho, že člověk by si neměl vybírat zdravotní pojišťovnu podle toho, že mu přispěje pár stokorunami na aktivity, které provozuje, když je zdravý, ale podle toho, jak se o něj postará, když je nemocný. A v tom jsou naše největší trumfy proti konkurenci.“

Hlavním trumfem tak je finanční částka 31 342 korun na péči o každého klienta. „Žádná jiná zdravotní pojišťovna se v tom nemůže VZP rovnat – většina z nich má v průměru na péči o jednoho klienta k dispozici řádově o tisíce korun méně,“ uvedla Sixtová. Řekla také, že VZP má smlouvy s nejvíce lékaři a zdravotnickými zařízeními a také má nejširší síť poboček v ČR.

„Ostatní pojišťovny se tváří, že síť poboček nepotřebují, protože jejich klienti si mohou vše vyřešit přes internet, ale proč pak tedy nějaké pobočky vůbec mají? Vždycky bude část lidí, kteří nemají internet, nejsou zběhlí v online komunikaci nebo dávají přednost osobnímu jednání. Nechceme se tvářit, že takoví lidé jsou nám ukradení,“ dodala Sixtová.

PSALI JSME:
Další marketingový nálet na klienty zdravotních pojišťoven

Děti. Marketingový trhák ČPZP?

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (ČPZP) má podle tiskové mluvčí Elenky Mazurové nadstandardní preventivní programy, ve kterých se zaměřuje především na podporu prevence zdraví a zdravého životního stylu.

Mazurová našemu portálu uvedla, že mají co nabídnout hlavně pojištěncům se zájmem o zdravý životní styl a pohyb. „Mezi nejúspěšnější programy pro děti totiž patří například příspěvek na letní příměstské tábory pro děti, na plavecké kurzy, na ochrannou přilbu nebo příspěvek na sportovní kroužky.“

Velkou předností nabídky ČPZP podle Mazurové je celková výše příspěvku, kterou mohou pojištěnci obdržet. Například výše příspěvku pro děti činí 1500 Kč a další benefity navíc. I dospělí pojištěnci mohou nad limit 1000 Kč získat benefity navíc, jde například o programy na pravidelný pohyb nebo příspěvky pro nastávající maminky.

PSALI JSME:
Přetahování klientů zdravotních pojišťoven je miliardový kšeft

Mladá rodina. Cíl Revírní bratské pojišťovny

Maminky, miminka, očkování pro děti a mládež, ozdravné pobyty pro děti. To je, jak nám řekl tiskový mluvčí Ivo Čelechovský, cílem Revírní bratské pojišťovny (RBP) pro letošní rok. „Zdravotní pojišťovna RBP se v letošním roce zaměřila v oblasti svých preventivních a bonusových programů především na podporu mladých rodin, zdravého životního stylu, nicméně nezapomíná ani na kategorii seniorů.“

Čelechovský nám rovněž uvedl další suchý výčet příspěvků – na kurzy plavání, na školu či školku v přírodě, na permanentky na pohybové aktivity, prázdninové pobyty, plavání, rovnátka, očkování nehrazená ze zdravotního pojištění, celiakii, diabetes atd.

Nejzajímavějšími počiny se nám tak jeví první bezbariérový certifikovaný web pro zrakově postižené občany či služba Lékař na telefonu.

PSALI JSME:
Boj o 200 miliard jde do finále

ZPŠ: Dárky pro děti a plavání zdarma

Zaměstnanecká pojišťovna Škoda (ZPŠ) podle Petra Kvapila, asistenta ředitelky ZPŠ, má kvalitní síť smluvních poskytovatelů zdravotních služeb, včetně smluv se všemi nemocnicemi v rámci ČR a smluvními partnery jsou považováni za stabilního finančního partnera. Nabízejí více než 30 zdravotních programů, které nesvazují do jednorázových či tematických balíčků.

„Pojištěnci si mohou vybrat ze široké nabídky více než 30 zdravotních programů, jako jsou očkování, podpora prevence, moderní léčebné metody, příspěvky pro dárce krve, děti, seniory. Dlouhodobě jsme na čelních příčkách mezi všemi zdravotními pojišťovnami podle výdajů na zdravotní programy v přepočtu na jednoho pojištěnce. Novinkou, kterou jsme zařadili do naší nabídky pro rok 2019, je příspěvek do výše 400 Kč na dentální hygienu pro věkovou skupinu od 6 do 18 let,“ řekl nám Kvapil.

Vystoupit z davu se ZPŠ povedlo bizarním nadělováním vánočního dárku dětem do 15 let, možností plavání zdarma v sedmi městech ČR či zajímavými slevami v rámci slevového programu pojišťovny.

PSALI JSME:
Léky a operace za miliony? Pacienti musí bojovat o naději

Zavřít reklamu ×
  1. Dobrý den, vám přeji, v případě, že občan bude umírat, jak bude čerpat chytré bonusy od pojišťoven? Zachrání se tím jeho zdraví, že si nechá 1 krát řádně, odborně vyčistit zuby na dentální hygieně? Děkuji za vyčerpávající odpověď.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Zdraví

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.