Ženám při koupi bytu více záleží na detailech v interiéru a vybavenosti okolí. Pro muže je důležitá dobrá dopravní dostupnost

Koupě bytu už dávno není jen starostí mužů. Ženy se v interiéru rády realizují a vlastnímu bytu proto dávají přednost před nájmem stále častěji. Na rozdíl od mužů se ženy častěji rozhodují podle vybavenosti okolí. Muži zase vybírají byty v lokalitě s dobrou dopravní dostupností do práce a za zábavou.

Zatímco dříve býval realitní trh doménou mužů, v poslední době se na něm začínají prosazovat také ženy. „Čím dál více žen kupuje nové byty. Dávají vlastnímu bydlení přednost před nájmem, protože si chtějí zařídit byt podle svých představ. Při prohlídkách bytů mívají nastudované technické a finanční aspekty a zajímají se, jak se jejich nemovitost zhodnotí a jestli je vhodná i pro investici,“ vysvětlil Tal Grozner ředitel společnosti Star Group. Podle Groznera dokonce ženy a manželské páry představují nejvyšší procento kupujících rezidenčních nemovitostí.

Rozdíly v přístupu k výběru bytu mezi muži a ženami se přesto dají vypozorovat. Muži mají rádi velké prostory a chtějí mít blízko k přátelům a do práce. Muži, kteří si pořizují vlastní byt, také často na prohlídku přivádějí své přítelkyně. Ženy naproti tomu přistupují k výběru bytu emocionálněji a věnují větší pozornost detailům, jako jsou například podlahy nebo možnost umístění vestavěných či volně stojících skříní na oblečení.

„Ženy také mnohem pečlivěji než muži vybírají okolí bydliště, kde se budou cítit bezpečně. Stejně jako muži chtějí mít možnost se po práci bavit a jít posedět s přáteli, proto vítají v blízkosti bytu bary, kavárny kina a fitness centra, ale i kadeřnictví, kosmetiku, manikúru, pedikúru či masáže,“ řekl Tal Grozner.

Páry, které hledají společně byt, si pak jednotlivé role rády rozdělují. „Mužská polovina páru se obvykle stará o technické a finanční aspekty – muži porovnávají úrokové sazby úvěrů u bank a hlídají nabídky a ceny bytů. Ženy se naopak zajímají o to, jestli je byt a jeho okolí vhodné pro rodinu, jak blízko jsou školy a školky, kde se dá nakupovat a jaká je místní komunita,“ uzavřel Tal Grozner.

Zdroj: Tisková zpráva

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *