Zlatka.in: Dětem jdou úkoly nejlépe o víkendu

Prohloubit finanční gramotnost dětí formou zábavného učení si dali za cíl tvůrci projektu Zlatka.in. Za podpory Raiffeisenbank pro malé školáky vytvořili interaktivní stránku s množstvím úloh a her, na které si děti rády udělají čas i o víkendu. Děti již na webu vyřešily přes 350 000 úkolů.

Zlatka.in vznikla s cílem rozvíjet finanční gramotnost žáků prvního a druhého stupně základních škol. Děti si prostřednictvím her a netradičně postavených úkolů osvojují základy hospodaření s penězi, dozví se také, jak fungují banky a jejich produkty, například platební karty či spotřebitelské úvěry.

Projekt Zlatka.in navazuje na úspěšné webové stránky Gramar.in, soustředící se na český jazyk, a především na Matika.in, kterou hojně navštěvují školáci nejen v České republice a na Slovensku, ale také v Maďarsku a ve Francii.

„Zlatka od svého spuštění před čtyřmi měsíci zaznamenala již přes 350 000 vyřešených úkolů, ze kterých bylo více než 290 000 splněno správně. Řešením úkolů už děti strávily více než 6 400 hodin. Zajímavostí je, že dle našich údajů děti při plnění úkolů nejméně chybují o víkendu. Důvodem může být i to, že nejsou pod tlakem jako ve škole a také si vybírají úlohy, které jim nejvíc jdou, a tudíž je i víc baví,“ vysvětluje Veronika Tomanová, spoluautorka webu Zlatka.in.

Stránka Zlatka.in nabízí kromě příkladů a her také pracovní listy a návody na učení finanční gramotnosti ve škole i doma. Stránku mohou využívat jak děti samotné, tak jejich rodiče a učitelé.

„Z našeho pohledu je finanční gramotnost důležitou součástí vzdělávání a nezbytností pro budoucí životy dětí. Velmi bychom si přáli, aby se rozšířily řady škol, které se do projektu zapojí a budou Zlatku aktivně využívat v rámci výuky,” říká Michalela Kuželová, ředitelka marketingové komunikace Raiffeisenbank.

Matika.in

  • ČR, SR, Maďarsko, Francie
  • délka od spuštění webu přes 2 roky
  • > 7 400 000 vyřešených úloh
  • > 5 800 000 správně vyřešených úloh
  • > 174 000 hodin strávených řešením úloh
  • Denně web navštíví přes 2 000 dětí, které vyřeší více než 10 000 úloh
  • Měsíčně na webu Matika.in řeší úkoly přes 40 000 uživatelů

Gramar.in

  • ČR, SR
  • délka od spuštění webu přes 1,5 roku
  • > 1 180 000 vyřešených úkolů
  • > 730 000 správně vyřešených úkolů
  • > 36 000 hodin strávených řešením úkolů
  • Úkoly na Gramar.in jsou pro děti obtížnější než v matematice. Na Gramar.in je větší chybovost.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Analýza
Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není možné nic namítat. Ale opravdu je evropské Nutri-Score tou cestou, jíž by se mělo značení potravin ubírat?