Zloděj vtipálek: „Sdílená auta teď frčí,“ houkl na majitele auta a odjel. Aneb Kuriózní hlášení klientů pojišťoven

„Štípal jsem dříví. Jedno polínko odlétlo a zasáhlo našeho psa, knírače Ralfa. Ten se lekl a domníval se, že dřevo po něm hodila moje manželka. Tak ji na oplátku kousl do lýtka,“ popsal kuriózní pojistnou událost jeden z klientů pojišťovny Uniqa, o niž se s námi podělila její tisková mluvčí Eva Svobodová.
Ilustrační foto: Pixabay.com

„Každoročně sbíráme originální a vtipná vyjádření zákazníků, kterými komentují jim vzniklé škody a pojistné události. Silvestr je podle nás ten nejvhodnější termín k publikaci některých zvláště podařených,“ sdělila mluvčí, která se s naší redakcí podělila o „výběr hlášek“ za letošní rok.

„To, že se u nás zloděj ubytoval, mi až tak nevadilo do té doby, než jsem zjistil, že snědl všechny tuňákové konzervy a přeladil mi kanály na televizi,“ uvedl v pojistném hlášení jeden z pojištěných po vloupání do chalupy.

Dodejme, že podle policejních statistik lidé v roce 2018 nahlásili více než šest tisíc vloupání do bytů, rodinných domů a víkendových chat. Škody přesáhly 327 milionů korun.

PSALI JSME:
Spíte, a po bytě vám chodí zloděj

Vloni už to bylo 2748 vloupání do rodinných domů, 2144 do bytů a 1633 do víkendových chat. Celkové škody přesáhly 365 mil. Kč. Náhrady škod z vloupání patří mezi nejčastěji řešené pojistné události.

Zdaleka nejčastěji – každoročně zhruba v 25 procentech případů – však pojišťovny řeší pojistné události způsobené vodou. „Za ty je možné považovat únik vody z řádně instalovaného vodovodního potrubí, armatur, zařízeních pro ohřev vody, kanalizačních řadů a dalších zařízení,“ informoval vloni redakci FAEI.cz analytik neživotního pojištění společnosti Broker Consulting Filip Hubený.

A podobně jako vloni, i v letošních hlášeních sehrál u jednoho z případů svou roli „fenomén tchýně“. Posuďte sami sdělení klienta pojišťovně po nahlášení škody: „Prosím Vás, pošlete likvidátora na prohlídku vytopeného sklepa až pozítří. Tchyně rozhodla, že před jeho návštěvou musíme celý barák napřed uklidit, aby nás nepomluvil, když to tady bude celé kontrolovat a fotit.“

PSALI JSME:
Nejčastěji škodí voda. Češi podceňují pojištění svých domovů

Voda způsobila letos škodu i v domácnosti jedné z pojištěných rodin v nedávném adventním čase. Větší škody ale napáchal jiný živel – oheň, jenž předtím zničil část obývacího pokoje. „Adventní věnec se zapálenými svíčkami jsme nenechali bez dozoru. U stolu seděl náš syn (14 let) a hrál počítačovou hru,“ líčí klienti pojišťovny požár v domácnosti.

„Když začal hořet věnec a pak i ubrus, nemohl podle svých slov požáru zabránit, protože zrovna útočil na rekord v šestém levelu. Kdyby šel hasit, přišel by o svůj dosavadní nejlepší výsledek. Takže než se mohl od compu zvednout, hořel už i stůl a záclony,“ vysvětlili poškození.

Další perličky souvisejí s motorismem. V té první klient pojišťovny líčí, jak došlo k jeho nehodě, coby chodce: „Zrovna jsem za chůze psal na mobilu zprávu své dívce, že se s ní rozcházím, a chtěl jsem to napsat nějak citlivě, tak jsem do toho byl zabraný. Přijíždějícího auta jsem si při přecházení ulice bohužel nevšiml.“

PSALI JSME:
Nepozorní chodci výrazně zvyšují riziko nehody

Za rok 2018 bylo při dopravních nehodách na tuzemských silnicích usmrceno 113 chodců. A nepozorní chodci, kteří se v blízkosti vozovky více než sledování provozu věnují spíše mobilnímu telefonu, výrazně zvyšují riziko nehody.

„Takové chování podle našeho průzkumu přiznávají celé dvě třetiny chodců ve věku od 18 do 44 let. U dětí a mladistvých toto číslo může být patrně ještě vyšší,“ upozornil vloni v souvislosti s kampaní České asociace pojišťoven její výkonný ředitel Jan Matoušek.

V Česku je v posledních letech každoročně odcizeno přes tři tisíce automobilů. I letos asi bude číslo podobné. Tady je jedno z úsměvných hlášení do pojišťovny, jak k odcizení auta došlo: „Když jsem nosil do domu nákup vyložený z kufru auta, přiběhl cizí chlap, sedl si za volant a nastartoval. Běžel jsem k předním dveřím a snažil se mu v odjezdu zabránit. On na mě ale zavolal, že sdílená auta teď frčí, a odjel pryč.“

PSALI JSME:
Při sjednávání pojištění věnujte pozornost výlukám, vyhnete se zklamání

Pojišťovny rovněž každoročně řeší pojišťovací podvody. Například od Allianz se letos motoristé do konce listopadu pokoušeli nelegálně vylákat celkem více než 35 milionů korun. Nejčastěji šlo o navyšování škod u nehod, které se skutečně staly. Detektivové ale odhalují rovněž padělané faktury nebo snahu nahlásit jednu škodu u více pojišťoven.

Jistý klient nahlásil vloupání do svého luxusního vozu a odcizení vnitřní výbavy. Auto stálo týden na odlehlém místě a zloději údajně způsobili škodu za několik set tisíc korun. Na první pohled šlo o běžnou pojistnou událost, ale specialisté Allianz zjistili, že vloupání bylo fingované. Podrobná prohlídka vozidla po opravě (včetně načtení elektronických systémů) totiž potvrdila, že interiér auta nikdo neukradl.

O co v případu tedy šlo? Klient si na své luxusní vozidlo vzal úvěr, jenže se dostal do finančních potíží a nebyl schopen půjčku splácet. Proto zinscenoval vloupání.

PSALI JSME:
Pojišťovny odhalí podvody za více než miliardu korun ročně

Také ERV Evropská pojišťovna letos poslala redakci příběhy svých klientů. Vybrali jsme z nich ty, na něž ani ta nejlepší pojistka nestačí. Přesvědčil se o tom například turista, který v Bulharsku navštívil noční klub. Vedle pití si tam objednal rovněž tanec jedné z pracovnic. Při platbě kartou po něm chtěl personál transakci opakovat, protože údajně neprošla. Jenže se ukázalo, že šlo o promyšlený podvod, a klient tak přišel o několik desítek tisíc korun.

V Tunisku byl přepaden jeden český turista a přišel o masivní zlatý prsten. Přestože pachatele následně dopadla policie a prsten poškozenému vrátila, žádal klient po pojišťovně náhradu. Tvrdil, že se prsten stal „předmětem trestného činu a že ztratil svou hodnotu, protože není jasné, co se s ním pod dobu odcizení dělo“.

Neuspěly ani tři kamarádky, které jely autem na letiště, odkud měly odletět na dovolenou. Při cestě ale z auta upadl jeden z předních stěračů a řidička odmítla pokračovat v jízdě. Dovolenou proto kamarádky chtěly stornovat. Jiná žena zase chtěla proplatit dva lístky na koncert, protože si je omylem koupila dvakrát a nechtělo se jí řešit prodej nadbytečných lístků.

PSALI JSME:
„Žádám o shovívavost. Tchýně mi to už spočítala!“ Aneb Kuriózní hlášení klientů pojišťoven

Zavřít reklamu ×
  1. Kdysi za debilních komoušů mě natrapíroval manžel u svý „starý“! Tak jsem mu sdělil,že mě hřeje společné vlastnictví továren,dolů a manželek !!

Napsat komentář: Michal Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Pojištění

Změny v povinném ručení se dotknou i vás

Kdo si myslel, že jsme si všechny změny v legislativě odbyli se začátkem roku, měl by zbystřit. S dubnem nám do života vstupují nová nařízení ohledně povinného ručení. Povinnost se rozšiřuje na více druhů vozidel, …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB