Značkové oblečení preferuje třetina Čechů

Značkové oblečení, častěji to jsou muži, preferuje 32 procent dotázaných. Trendovou módu nakupují podle očekávání zejména mladé ženy, pro které je vzhled oděvů často důležitější než jeho funkčnost a pohodlí. Naopak 45 procent Čechů tvrdí, že značka pro ně není příliš důležitá, a dva z pěti lidí si nemohou dovolit kupovat oblečení, jaké by si přáli. Tato zjištění vyplývají z čerstvé studie GfK Fashion.
Ženy a mladší lidé také více nakupují dle trendů a vzhled oděvů je pro ně často důležitější než funkčnost a pohodlí. Foto: Pixabay

České ženy a muži se od sebe v mnohém liší, pokud jde o nákupy oblečení a obuvi. Šatník žen je podle očekávání mnohem bohatší, zatímco muži se v průměru spokojí s menším počtem kusů. To je zcela v souladu s tím, že pro ženy (a zejména ty nejmladší, do 25 let) je nákup módy často zábavou, průměrný muž nakupuje spíše z nutnosti.

Ženy a mladší lidé také více nakupují dle trendů a vzhled oděvů je pro ně často důležitější než funkčnost a pohodlí. To je i postoj typický zejména pro větší města. Lidé v menších sídlech oděvy častěji vybírají dle jejich funkčnosti a pohodlnosti; podobné preference mají také rodiče s dětmi a starší lidé).

Zhruba 40 procent dotázaných uvedlo, že si zcela či částečně nemohou dovolit kupovat oblečení, jaké by si přáli. Jsou to zejména mladí lidé (kteří mají na oblékání vyšší nároky) a nejnižší příjmové skupiny – důvodem k nenakupování podle představ jsou totiž v drtivé převaze případů nedostatečné finance spolu s vysokými cenami vysněného oblečení.

PSALI JSME:
Jak nakupujeme: Ženy jdou po slevě, muži více po kvalitě

„Jen asi třetina dotázaných (32 procent) preferuje značkové oblečení. Potvrzuje se časté tvrzení, že Češi značky zas tak moc neprožívají – 45 procent dotázaných totiž tvrdí, že značka oblečení není příliš nebo vůbec důležitá,“ říká Martina Drtinová, vedoucí projektu v GfK.

Toto tvrzení se ale podle ní v budoucnu jistě změní, protože podíl těchto „odmítačů“ značek je nejnižší v mladších věkových skupinách – značkovému oblečení tedy postupně dorůstají zákazníci. „Zájem o značkové oblečení klesá s věkem a naopak stoupá s rostoucím příjmem nakupujících, u mužů je vyšší než u žen,“ dodává Drtinová.

Dvě třetiny těch, kteří značkové oblečení a obutí preferují, tvrdí, že značka je pro ně zárukou kvality výrobku. Především image a životní styl značka oblečení reprezentuje pro 12 % nakupujících (hlavně bezdětní, s vyššími příjmy).

PSALI JSME:
Češi preferují množství a rádi nakupují chytře

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Spotřebitel

Brambory meziročně zdražily o 88 procent

Bramborová krize se blíží ke svému konci. Do obchodů se postupně dostávají rané brambory, které utlumí skokový nárůst v cenách. Vysoké ceny zemědělských výrobků jsou ovlivněny špatnou úrodou. Ukazuje se, že české …

Už jste si letos byli nasbírat jahody?

České farmy v těchto dnech postupně začínají s prodejem jahod a některé z nich zároveň spouští u zákazníků velmi oblíbené samosběry. Ceny začínají už na 39 korunách za kilogram, průměrná cena za kilogram jahod ze …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru