Anketa: Značka Baťa českou průmyslovou ikonou století

Jako největší průmyslovou ikonu, která šíří dobré jméno Česka a českého průmyslu, vybrali Češi v anketě Svazu průmyslu a dopravy obuvnickou značku Baťa. Na druhé a třetí místo vyslali České pivo a značku Škoda Auto.
Ilustrační foto: Archiv

Anketu vyhlásil Svaz průmyslu a dopravy ČR, který letos oslavil sto let své existence. Svaz vybral deset českých průmyslových značek a produktů, ze kterých přes tři tisíce hlasujících na internetu vybralo tři průmyslové ikony.

„Tomáš Baťa a jeho potomci vybudovali už na začátku minulého století globální obuvnické impérium. Stejně jako v Americe Henry Ford inspiroval svými metodami řízení a organizace výroby řadu světových podnikatelů, stal se Tomáš Baťa vzorem pro mnohé české průmyslníky. Baťa byl prototypem vizionáře, které potřebujeme i v dnešní době,“ komentoval výsledky ankety prezident svazu Jaroslav Hanák.

Mezi desítku kandidátů svaz vybral tradiční české výrobky České pivo a Český křišťál, zavedené značky Škoda Auto, Baťa, Zetor či Petrof, ale také špičkové produkty jako antivirový software Avast, cvičný bojový letoun L-39 Albatros, plastickou trhavinu Semtex a vůz Tatra T77.

„Anketou jsme chtěli vyzvednout kvalitu a tradici českých průmyslových firem, um českých rukou a schopnost našich podnikatelů přijít na trh v pravý čas s tou správnou inovací. Těší nás, že stejného názoru byly i více než tři tisíce čtenářů, kteří se do hlasování zapojili,“ dodala ředitelka komunikace Svazu průmyslu a dopravy Eva Veličková.

Druhé České pivo je nedílnou součástí české historie a kultury a významně posiluje dobrou pověst Česka po celém světě. Zájem o české pivo ve světě roste, o čemž svědčí i letošní údaje o jeho vývozu. Za první tři čtvrtletí tuzemské pivovary poslaly do světa čtyři miliony hektolitrů a za celý rok se pravděpodobně dostanou poprvé nad hranici pěti milionů hektolitrů exportovaného piva.

Škoda Auto, která skončila třetí, rozhodně patří mezi největší české průmyslové ikony. Kořeny automobilky sahají až do roku 1895, což z ní dělá jednu z nejstarších automobilek na světě. „Velmi si cením i toho, že se mezi tradičními značkami a produkty neztratil ani zástupce novodobého odvětví. Antivirová společnost Avast rozjela svůj byznys až po roce 1989,“ uvedl Hanák.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena