Loňský rok byl pro řadu automobilek v Česku rekordní. Rok 2017 byl pro ŠKODA AUTO zatím nejúspěšnějším rokem v její dosavadní historii. Ve srovnání s minulým rokem vzrostl počet dodaných vozů o 6,6 % na 1 200 500 vozů. V roce 2016 to bylo 1 126 500 aut.

Ve stejném období vzrostly tržby o 20,8 % na 16,6 miliardy eur. V roce 2016 to bylo 13,7 miliardy eur. Provozní výsledek vzrostl o 34,6 % na 1,6 miliardy eur 1,2 miliardy eur.
Škodovka také dokončila rozšíření svého Parts Centra v hlavním sídle značky. S plochou 180 000 čtverečních metrů je to největší sklad originálních dílů v České republice a jeden ze tří evropských centrálních skladů koncernu Volkswagen. Automobilka investovala do výstavby zhruba 22,5 milionů eur.

Loňský rok byl v Česku úspěšný z hlediska dynamiky prodejů například i pro Toyotu. Meziročně u nás prodala o 46 procent více aut, v drtivé většině hybridy.
Česká Toyota loni uzavřela 8 845 nových smluv, což je o čtvrtinu nových smluv více než v roce 2016. Oproti roku 2015 jde o téměř dvojnásobný nárůst. V registracích jí patří desátá pozice na trhu s tříprocentním podílem a mezi privátními zákazníky čtvrté místo.
Ruce si mne i Hyundai. Oznámil, že jeho i30 je nejprodávanějším vozem pro soukromé osoby ve třídě velkých rodinných vozů před Kia Motors a Škoda Auto.
TAHOUN EKONOMIKY
Automobilový průmysl každopádně stále drží pozici tahouna české ekonomiky. Podle Sdružení automobilového průmyslu (SAP) se na průmyslové produkci u nás podílí bezmála jednou čtvrtinou (24,7 %) a na celkovém HDP devíti procenty.
Přímo poskytuje zaměstnání 150 tisícům lidí. Pro srovnání v celé EU v automobilovém průmyslu pracuje podle Eurostatu 12,6 milionu lidí, což představuje 5,7 procenta všech pracovních míst a sektor se podílí 6,8 % na HDP Evropské unie.
V následujících letech však čekají obor velké změny, na které je třeba se dobře připravit. Shodli se na tom účastníci nedávné konference o příležitostech v auto-moto průmyslu.