Během jarních prázdnin roste počet sjednaných cestovních pojištění

Češi se v minulých letech poučili a letos už nechtějí o jarních prázdninách nic ponechat náhodě. Cestovní pojištění si během období zimních radovánek sjednává oproti běžnému období až třikrát víc z nich. Češi se také prý také naučili sjednávat bezpečnější variantu zahrnující i kompletní připojištění, tvrdí společnost Porovnej24.cz, která se mj. zaměřuje na srovnání cestovních pojištění.
Pojištění odpovědnosti si zařídí čtyři z pěti Čechů. Foto: Pixabay

Balíčky cestovního pojištění jsou dnes již přežitek, nejenže bývají často předražené, ale nemusí ani zahrnovat vše, co cestovatel potřebuje. V dnešní době je přitom možné zařídit pojištění na míru z pohodlí domova. Nabídky několika pojišťoven si je pak možné porovnat jednoduše online a zamyslet se, co přesně každý na konkrétní dovolenou potřebuje. Nejlevnější cestovní pojištění se přitom pohybují už od sedmi korun za den.

„Tyto varianty ale zahrnují jen základní pojištění, které nekryje mnohá rizika. V případě dovolených na horách doporučujeme neopomenout dostatečné krytí léčebných výloh, pojištění odpovědnosti ani úrazové připojištění,“ říká Zbyněk Laisek ze společnosti Porovnej24.cz.

Na co si dát pozor?

Češi se poučili a již nevyhledávají jen nejlevnější formu pojištění, kromě základního balíčku si 80 % Čechů zařídí i pojištění odpovědnosti. Nejčastější je volba varianty s neomezeným krytím léčebných výloh a kompletním připojištěním, včetně krytí storna dovolené.

„Storno nemusí být nutně jen v případě onemocnění či úrazu, jak si mnoho lidí dodnes myslí. Krýt může například i nečekanou výpověď z pracovního poměru, nenadálé škody na majetku, úmrtí blízké osoby. To vše může být rovněž oprávněným důvodem pro nahrazení výdajů za zrušení zájezdu,“ vysvětluje Laisek.

Dalším krytím, které pojištění zahrnuje, ale mnozí cestovatelé pojišťovnu o finanční plnění nepožádají, bývají zpoždění zavazadel nebo letu. Důvod je jednoduchý, lidé o svém nároku jednoduše nevědí. Obvykle je možné získat náhradu v situacích, kdy dojde ke zdržení delšímu než šest hodin. V takovém případě má cestující nárok na náhradu skutečně vynaložených nákladů, tzn. nákup hygienických potřeb, oblečení, jídla a nákladů na náhradní ubytování.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena