
Protest zaměstnanců vznikl jako reakce na plánovanou změnu designu firemních stránek i loga. Osud myšáka, který je součástí logotypu od roku 2001, byl na první pohled zpečetěn. To se ale nelíbilo především provoznímu řediteli a následně i několika zaměstnancům. A tak je napadlo myšáka zachránit.
Gang myšáků
Tetování je dnes již zcela běžnou formou zkrášlování těla a dávno neplatí, že si je dopřávají pouze deklasované vrstvy. Vždyť svým kouskem nebo i tetováním celé paže, zvané rukáv, se chlubí nejedna světová star.
„Každý den jsem v kontaktu se zákazníky a logo se jim velmi líbí. Proto jsem se na protest nechal potetovat a následně se toho chytili i ostatní z našich řad. Popravdě řečeno nám za všechny ty roky myšák přirostl pěkně k srdci. A tak jsme se rozhodli pro tetování. Já už měl myšáka vytetovaného delší dobu a nově se na tetování odvážili mladší z našich řad a to konkrétně pan Jan Hájek, Václav Kobes, Josef Masopust a Martin Kubánek. Nakonec je nás tedy celkem pět s tímto cejchem,“ vysvětluje provozní ředitel Jiří Blažek.
Pokud však chcete 10procentní slevu, nechejte si logo vytetovat na ruku, a máte-li v domě krysy každý rok, pak jedině na čelo. Firma se zavázala poskytnout vám veškeré své služby až do konce vašeho života zdarma. Přidejte se do gangu!
Za 200 tisíc a jídlo na rok zdarma
Není to tak dávno, kdy server obedvat.cz přišel s marketingovou kampaní založenou na odměně za tetování na čelo. Tehdy to vzbudilo poměrně rozruch a jen za první týden se prý ozvalo 263 zájemců. Až k finální realizaci se ale dostal jen 32letý Ostravák, jenž si za roční stravu a 200 tisíc korun nechal vytetovat link na čelo.
Willy Formánek tehdy řekl: „Rozhodl jsem se této výzvy využít, protože jednak potřebuju peníze a získat 200 tisíc takto mi přijde jednoduché a je to jistým způsobem vyjádření nějaké extravagance, což mi nevadí. Pokud mám za to dostat peníze, tak do toho půjdu.“ Nakonec ale o svém rozhodnutí zapochyboval, jeho rodině se kontroverzní řešení finanční situace příliš nelíbilo.
Hubení štěnic za tetovačku na čelo?
Jako první prý firmu Adera kontaktoval pan Milan Šíma. A netroškařil. Nechal si rovnou potetovat čelo! Motivací Willyho byly peníze a starost o živobytí, ale co pan Milan? Podle zmíněného videa (v redakci jsme jej viděli 2x) mu může být kolem třiceti a má jedno viditelné tetování na pravé ruce. Hodnotit ho nechceme.
Jednomu dílčímu komentáři se však ubránit nelze. Nejdražší službou, kterou Adera nabízí, je dezinsekce štěnic bez nutnosti opakování zásahu. Bez daně přijde na 4 360 korun. Hodnota „firemního tetování“ ve světě i v Česku je přitom v řádu pár set tisíc korun. Takže aby byl pan Šíma do konce života takříkajíc na svém, potřeboval by se buď 38x hned napoprvé zbavit štěnic ve svém bytě, anebo nechat zlikvidovat 119 vosích hnízd.
„Mám z toho velkou radost, protože myšák i díky našemu protestu zůstává. Zároveň jsem zvědavý, zda se najde další zájemce o tetování. Naše akce totiž stále platí. Ve firmě jsme se navíc vsadili, za jak dlouho se objeví druhý odvážlivec,“ říká provozní ředitel Adery Jiří Blažek, který se postavičkou myšáka nechal potetovat jako první.
Odborníci na vše aneb Udělej si sám!
Komentář si ale v každém případě zaslouží ona „netradiční kampaň“. Z videa s Milanem Šímou je totiž zřejmé, že tetován na čelo byl už 6. listopadu 2017, ale firma vydala tiskovou zprávu a zveřejnila video až o devět měsíců později. Proč?
Mimochodem – video o tetování pana Šímy mělo dva dny po zveřejnění pouhých šest zhlédnutí, což je tristně málo i na firmu s deseti zaměstnanci, sedmi auty a jednou motorkou (tak se firma totiž na internetu obrazově prezentuje).
Přes veškerou snahu se redakci FAEI.cz nepodařilo nalézt související publicitu v médiích, renomované monitoringové agentury odkazují pouze na již zmíněnou jednu zprávu v placeném Protextu. A to od roku 2000, kdy Adera vznikla. Deratizační firma by asi měla zbavovat lidi škůdců, ale reklamu a marketing by měla přenechat zase jiným odborníkům.