Evropská komise si vybrala českou firmu Newton Media sledování médií a sociálních sítí. Ta je součástí konsorcia se společnostmi Socialbakers, Prime Research a Ebiquity. Čtyři roky bude očima a ušima všeho, co se kde ve světě napíše a odvysílá a dotýká se to témat a představitelů EU.

EK tak neunikne například nic pro ni zásadního na Facebooku, na Twittech, ale i v rádiích a televizích či i méně sledovaných portálech.
Konsorcium se stalo jedním ze tří subjektů, které budou Evropské komisi v následujících čtyřech letech zajišťovat rozbory mediálního obrazu.
„Brusel tak bude prostřednictvím české monitorovací firmy sledovat a vyhodnocovat mediální pokrytí vybraných témat, získávat průřezové detailní analýzy mediální prezentace svých politiků a představitelů, měřit efektivitu komunikace a získávat objektivní doporučení pro své komunikační strategie v Evropské unii i mimo ni,“ oznámil Newton Media.
Newton Media je největší středoevropský poskytovatel služeb mediálního monitoringu a analýz s tradicí od roku 1995. Působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a Makedonii.