
Motivace k obměně vozového parku byla podle firmy zejména ekologická – udržitelnost, nižší emise (nejen z výroby, ale i recyklace vozu či z výroby pohonných hmot – pozn. red.). „My v Coca-Cole bereme klimatické změny, udržitelnost, cirkulární ekonomiku a další environmentální témata velmi vážně,“ Jan Turek, ředitel ICSC Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Řešení CNG podle něj vyhrálo nejen kvůli svým vlastnostem, ale zejména právě kvůli dopadu na životní prostředí. „Podle dostupných informací jsou CNG vozy ke klimatu ještě šetrnější, než elektromobily,“ dodává s tím, že akceleruje i infrastruktura plnících stanic. Ekologičtější alternativa dopravy tuzemské Coca-Coly by měla v příštím roce přinést snížení emisí CO² až o jedenáct procent za flotilu automobilů do tří a půl tuny.
Zkušenosti s vozidly na alternativní pohon již firma má – pro distribuci zboží v Praze a středních Čechách využívá nákladní vozidla Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid, zatímco manažeři jezdí vozidly Škoda Superb Combi iV s plug-in hybridním pohonem. Nově do servisní flotily přibude 36 vozidel VW Caddy TGI. Vozy se rozjedou do celé republiky, včetně závodu Natura na Broumovsku. Jejich dojezd 550 km na CNG v kombinaci se 120 kilometry na benzín zaručuje dostatečnou mobilitu.