
Už v prvním čtvrtletí své existence vykázala zisk 1,8 milionu korun. V prvním čtvrtletí následujícího roku, tedy letošního, mohla ohlásit nárůst zisku o 29,4 milionu korun. Za první pololetí roku 2018 vykázala banka čistý zisk přesahující 71 milionů korun, což je víc než za celý minulý rok. Z jiného pohledu: zisk za první pololetí meziročně stoupl více než osminásobně.
Zatímco Creditas po prvním roce na českém bankovním trhu vykázala zisk 66 milionů korun, všichni její konkurenti počítali po prvním roce ztráty ve stamilionech. Air Bank se dostala do zisku po třech letech, Equa bank až v pátém roce. A příběhy ostatních moderních bank jsou podobné s výjimkou Zuna, které se do zisku nedostalo vůbec nikdy a činnost ukončilo.
Úroková válka
Nejvyšší úrok na spořicím účtu nabízí dlouhodobě Air Bank. Rovné procento do 250 tisíc (pak už 0,2 %) a do 100 tisíc na běžném účtu, což je na českém trhu absolutní rarita. Equa bank na spořicím účtu nabízí 0,8 % v částce maximálně 200 tisíc korun. Nominálně vyšší úrok 0,83 % u částky do 300 tisíc korun nabízí Sberbank, ale s podmínkou vedení běžného úču. Poplatky za tento účet ale připraví klienta o polovinu peněz získaných z úroků.
Konkurence oproti bance Creditas ve výši úroků sice stále vede, leč nesporně vysokou konkurenční výhodu představuje možnost úročit sazbou 0,6 % na spořicích účtech neomezené množství peněz. Od částky zhruba půl milionu korun výš je spoření u tohoto ústavu zcela jasně nejlepší na trhu.
Pozitivně se v prvním pololetí vyvíjel rovněž počet klientů, kterých přibylo přes 20 % na aktuálních 45 tisíc. Ti si do banky uložili přes 25 miliard korun, z nichž se bance podařilo rozpůjčovat 13,6 miliardy. To je meziroční skok o více než 43 %. Banka také rozšiřuje síť kamenných poboček. Letos by jich mělo být již přes dvacet.
Technologický náskok
Creditas byla první na českém bankovním trhu, která umožnila klientům sledovat jejich účty u jiných bank na webových stránkách Creditasu. Zpočátku to byly dvě banky: Fio a Equa, naposledy se připojila Air Bank. Zatím je možné si stav ostatních účtů jen kontrolovat, ale brzy Creditas plánuje i možnost z jejích stránek ovládat účty i u jiných bank.
Creditas tak na rozdíl od zavedených bank dokázala bleskově uvést do života evropskou směrnici PSD2, která posiluje pozice klientů při využívání bankovních služeb. Nová služba sice ještě na rozhraní mezi bankami občas hapruje, ale základní informaci klientovi dokáže poskytnout již nyní.
„Dlouhodobou prioritou je pozice lídra v moderních technologiích, které klientovi usnadňují život. Proto jsme jako vůbec první na trhu umožnili klientům přes naše internetové bankovnictví obsluhovat účty dalších bank. Do této oblasti chceme významně investovat i nadále,“ konstatoval v tiskové zprávě šéf banky Vladimír Hořejší.