
„Máme za sebou extrémně náročné první pololetí. Vedle nedostatku polovodičů a pandemie koronaviru nás silně zasáhla také válka na Ukrajině. Na našem druhém nejdůležitějším světovém trhu v Rusku jsme až do odvolání přerušili výrobu vozů v závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu a zastavili také veškerý export do této země,“ informoval Martin Jahn, člen představenstva společnosti.
Podle něj automobilka navíc v důsledku požáru u jednoho dodavatele musela v uplynulých měsících na čas omezit výrobu svého bestselleru, modelu Octavia. „Výroba se mezitím opět obnovila na plný výkon. Optimismus nám dodává celosvětová poptávka po našich vozech, která je stále vysoká. Intenzivně pracujeme na tom, abychom zpracovali nevyřízené objednávky a zkrátili čekací lhůty pro naše zákazníky,“ dodal Jahn.

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto ocenil, že poptávka po mladoboleslavských modelech je i nadále vysoká a že zákazníci automobilce i přes nevyhnutelné čekací lhůty zachovávají věrnost: „Navzdory četným geopolitickým a makroekonomickým výzvám se ukazuje, že společnost Škoda Auto je vůči krizi odolná.“
Dodal, že firma očekává, že se situace ohledně dodávek polovodičů se bude v příštích týdnech a měsících zlepšovat. Podle Christiana Schenka, člena představenstva automobilky, se výzvy, jimž společnost čelila na počátku roku, ve druhém čtvrtletí prohloubily: „Přesto značka Škoda situaci velice dobře zvládá.“