Dvě třetiny piva Staropramen se vloni vypily v zahraničí

Pivovary Staropramen vykázaly v roce 2019 celkové prodeje ve výši 3,2 milionů hektolitrů, meziroční růst tak činil 3,4 %. Společnost tím obhájila pozici druhého největšího výrobce a prodejce piva v ČR, stejně jako významného českého exportéra. Prodeje značky Staropramen v zahraničí pak poprvé pokořily hranici dva miliony hektolitrů. Ve srovnání s rokem 2018 prodaly Pivovary Staropramen v Česku a na exportních trzích o 106 tisíc hektolitrů více.
Dvě třetiny piva Staropramen se vloni vypily v zahraničí. Foto: Staropramen

„V Čechách byly tahounem především hlavní pivní značky Staropramen a Ostravar s téměř čtyřprocentním růstem prodejů. Dařilo se také pivním mixům, jejichž prodeje se zvýšily zhruba o 20 %. Z hlediska balení výrazně rostl odbyt piva v plechovkách (10,3 %) a tancích (9,8 %),“ komentuje výsledky Zdenek Havlena, ředitel společnosti Pivovary Staropramen pro Česko a Slovensko.

Pivo Staropramen si upevnilo pozici druhé nejprodávanější české pivní značky v zahraniční. Celkově ho mohli loni ochutnat konzumenti ve 35 zemích světa.

„Díky exportu a licenční výrobě se v loňském roce za hranicemi prodalo rekordních 2,12 milionů hektolitrů piva značky Staropramen. Ten je na řadě evropských trhů českou pivní jedničkou,“ upřesňuje Havlena.

Dvě třetiny piva Staropramen se tak vloni vypily v zahraničí.

Největším exportním trhem společnosti zůstává Slovensko, kde prodeje meziročně vzrostly o 9,4 % a tržby dokonce o 14,1 %. Meziroční nárůst zaznamenala i licenční výroba a to o 19 %.

Největším licenčním trhem je Ukrajina, kde při srovnání s rokem 2018 společnost zaznamenala růst prodejů o devět procent, významný podíl si drží i Rusko.

Svou pozici značka Staropramen dále posílila i ve Velké Británii, Švédsku, Německu, Maďarsku, Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Srbsku.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena