
„V Čechách byly tahounem především hlavní pivní značky Staropramen a Ostravar s téměř čtyřprocentním růstem prodejů. Dařilo se také pivním mixům, jejichž prodeje se zvýšily zhruba o 20 %. Z hlediska balení výrazně rostl odbyt piva v plechovkách (10,3 %) a tancích (9,8 %),“ komentuje výsledky Zdenek Havlena, ředitel společnosti Pivovary Staropramen pro Česko a Slovensko.
Letošní rok je zásadně ovlivněn celosvětovou pandemií covid-19. „Ve většině zemí patří pohostinství mezi nejpostiženější odvětví, podobných výsledků jako v loňském roce tedy s nejvyšší pravděpodobností nedosáhneme,“ předpokládá Havlena.
Pivo Staropramen si upevnilo pozici druhé nejprodávanější české pivní značky v zahraniční. Celkově ho mohli loni ochutnat konzumenti ve 35 zemích světa.
„Díky exportu a licenční výrobě se v loňském roce za hranicemi prodalo rekordních 2,12 milionů hektolitrů piva značky Staropramen. Ten je na řadě evropských trhů českou pivní jedničkou,“ upřesňuje Havlena.
Dvě třetiny piva Staropramen se tak vloni vypily v zahraničí.
Největším exportním trhem společnosti zůstává Slovensko, kde prodeje meziročně vzrostly o 9,4 % a tržby dokonce o 14,1 %. Meziroční nárůst zaznamenala i licenční výroba a to o 19 %.
Největším licenčním trhem je Ukrajina, kde při srovnání s rokem 2018 společnost zaznamenala růst prodejů o devět procent, významný podíl si drží i Rusko.
Svou pozici značka Staropramen dále posílila i ve Velké Británii, Švédsku, Německu, Maďarsku, Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Srbsku.