
V případě nouze lze ušetřit vypnutím vytápění a používat jen vyhřívání volantu a sedadel, což zajistí dostatečný komfort. Abyste ušetřili energii, vyplatí se předehřát vůz pomocí dálkového vytápění, když je připojený k nabíječce – ideálně v temperované garáži.
Baterie tak neztratí žádnou energii a bude na vás čekat vyhřátý interiér. V případě, že garáž nemáte, je velkou výhodou mnoha elektroaut i možnost odmrazení si oken na dálku. Navíc, jak potvrzují výpočty, moderní vůz na baterie zvládne ve stojící koloně topit déle než stejně moderní spalovací vozidlo.
V zimě je rozumnější cestu plánovat, s čímž pomohou aplikace, které zohlední stav vozu, jeho nastavení, ale také počasí, obsazenost dobíjecích stanic či protivítr. Doporučuji nenechávat auto stát v zimě s baterií vybitou pod 20 procenty kapacity. Nízké teploty mohou zvýšit odpor v baterii, což ovlivní její výkon.
Pokud chcete zajistit co nejdelší životnost trakčního akumulátoru, chovejte se k němu citlivě, což se týká akcelerace i rekuperace. Nejenže tím baterii šetříte, ale zabráníte také tomu, aby se do její řídicí jednotky zapsalo špatné zacházení. Moderní diagnostiky totiž poznají, jak se s trakčním akumulátorem v zimě zacházelo.
Autor je generální ředitel společnosti Aures Holdings
(Redakčně upraveno)













