Změna známé a úspěšné značky na novou bývá vždy riskantním krokem, ale v případě Hello bank! by Cetelem šlo jednoznačně o úspěšnou proměnu. „Přiznám se, že v listopadu jsem měl trochu obavy, jak naši původní klienti a obchodní partneři novou značku přijmou. Teď po čtyřech měsících můžu říct, že s ní slavíme velký úspěch,“ prohlásil na setkání s novináři ředitel banky Emmanuel Bourg.

Banka, která je součástí mezinárodní skupiny BNP Paribas, završila úspěšné první čtyři měsíce na českém finančním trhu. Nová značka Hello bank! by Cetelem byla klienty i partnery v maloobchodní síti rychle přijata a po třech měsících už dosáhla osmiprocentní spontánní znalosti. „To je mimořádné na jakémkoliv trhu,“ uvedl Emmanuel Bourg.
„Dokazuje to i skutečnost, že od listopadu zaznamenáváme dvouciferný růst úvěrů, které poskytujeme na nákup zboží přímo v prodejnách, a spolu s tím i významný příliv nových klientů,“ doplnil. V listopadu 2017 banka navázala rebrandingem na dvacetileté působení splátkové společnosti Cetelem, která poskytovala zejména spotřebitelské úvěry.
DO TŘÍ LET 400 TISÍC
Banka přichází s novým přístupem ke sledování počtu klientů. Klíčovým ukazatelem jsou pro ni takzvaní super uživatelé. Tedy ti, kdo velmi často a pravidelně využívají služby banky (spořicí a běžný účet, platební karty, internetové či mobilní bankovnictví nebo spotřebitelské úvěry). V současné chvíli má banka těchto super uživatelů 120 tisíc.
„Nepočítáme počet prodaných produktů, protože takové číslo nemusí nic znamenat. Nás zajímá, kolik klientů naše produkty a služby skutečně aktivně využívá. S konkurenty nezávodíme v celkovém počtu klientů. Naším nejdůležitějším současným cílem je mít do tří let 400 tisíc tzv. super uživatelů, ať už budou ze stávajících klientů nebo k nám nově přijdou,“ vysvětlil Bourg pojem super uživatel a cíl roku 2020 Emmanuel.
PRVNÍ BANKOMAT BUDE V PRAZE
Hello bank! by Cetelem klientům nabízí vedle spotřebitelských úvěrů, karet a pojištění, také běžný i spořicí účet bez poplatku a zbytečných podmínek, jednoduché internetové a mobilní bankovnictví. Od března navíc jako jedna z prvních tuzemských bank zareagovala na změnu sazeb České národní banky a zvýšila úrokové sazby na běžném (zůstatky do 100 tis. Kč) i spořicím účtu (zůstatky do 300 tis. Kč) z 0,3 na 0,6 % ročně. Tento úrok nepodmiňuje využíváním jiných produktů banky či aktivitou na účtu.
Letos v létě banka představí svůj první bankomat, který bude na pobočce v Praze. Do konce roku už chce mít bankomatů padesát a v roce 2020 třikrát tolik. Jejich síť bude banka stavět ve spolupráci s polskou společností IT Card, s níž skupina BNP Paribas spolupracuje i v jiných zemích. Vedle bankomatové sítě Hello bank také plánuje zmodernizovat své tři pobočky a přesunout je směrem do centra.