Index: Dluhopisové a peněžní fondy v červenci investory nepotěšily

V červenci výkonnost některých skupin podílových fondů stále zůstávala hluboko pod nulou. Dluhopisové a peněžní fondy se v minulosti těšily skutečnosti, že nesly svým investorům od začátku roku kladné zhodnocení, ovšem v červenci si právě tyto dvě skupiny připsaly pokles. Vyplývá to z Broker Consulting Indexu podílových fondů za červenec 2020.
Dluhopisové a peněžní fondy v červenci investory nepotěšily. Ilustrační foto: Pixabay.com

Dluhopisové fondy měly podle něj v červenci výkonnost -0,82 %, v červnu 1,40 % a peněžní fondy vykázaly výkonnost mírně pod hranicí nuly, a to -0,03 %. Pro připomenutí – v červnu si připisovaly 4,30 procenta a vykazovaly tak nejvyšší výkonnosti od začátku roku ze všech skupin podílových fondů.

„Akciové fondy v červenci vykazovaly meziroční výkonnost -6,99 %, v červnu -5,79 %. Z geografického hlediska akciové fondy táhne výkonností dolů Evropa a rozvíjející se trhy, naopak oživení zažívá Čína a USA. Komoditní fondy v poslední době táhne nárůst ceny zlata a stříbra. Cena zlata se pohybuje na svých historických maximech a cena stříbra vzrostla na sedmileté maximum,“ vysvětluje produktový analytik Broker Consulting Lukáš Vokel.

Podle něj je to dáno oslabením amerického dolaru, minimálními výnosy bezpečných vládních dluhopisů, zvýšenou poptávkou po drahých kovech, kterou ale můžeme sledovat vždy v dobách krizí a vysoké volatility na kapitálových trzích.

Pokud jde o výkonnost v měně fondu, tak v červenci posilovaly téměř všechny skupiny podílových fondů. Rozdílná výkonnost fondů v měně fondu a v CZK je dána vývojem měnových kurzů. V červenci koruna mírně posilovala a dolar naopak oslaboval, což přineslo horší výkonnost v CZK u podílových fondů.

Zdroj: Broker Consulting

„Nesmíme zapomenout, že zdaleka nejsme z koronavirové krize venku a současným cenám na amerických trzích neodpovídá už ani vzdáleně ziskovost firem. Investoři by i nadále neměli přeceňovat krátkodobé výkyvy, hlavně nespekulovat, ale měli by především držet dlouhodobý horizont,“ varuje Vokel.

V poslední době je podle něj možné zpozorovat nárůst propagace různých investičních aplikací. Reklamy tohoto typu se opírají o uživatelskou přívětivost, jednoduchost a hlavně o pozitivní zkušenosti s tímto stylem investování. „U podobných reklam je důležité se uvědomit, že většina drobných investorů kvůli nedostatku potřebných zkušeností, znalostí a nízké diverzifikaci dlouhodobě končí se ztrátou,“ uzavírá analytik.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena