Jak časté jsou případy úmrtí během dovolených? Zeptali jsme se cestovních kanceláří

Cestovní kanceláře se s úmrtím svých klientů na dovolené setkávají poměrně zřídka, jak vyplývá z ankety redakce portálu Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) mezi několika významnými tuzemskými CK. Jde o výjimečné a ojedinělé případy, které řeší ve spolupráci s pojišťovnami.
Smrt v zahraničí je pro cestovní kanceláře velmi citlivé téma. Naštěstí takovýchto tragédií není mnoho. Ilustrační foto: Pixabay

I v takto smutných případech se cestovky musí postarat o klienty či pozůstalé. Jejich zaměstnanci nebo delegáti např. spolu s pojišťovnou zajišťují všechny úřední úkony na místě, tlumočí rodině a podobně. Níže přinášíme odpovědi vybraných CK (v abecedním pořadí).

Petr Šatný, marketingový ředitel, Alexandria:
„Naštěstí se s úmrtím klientů setkáváme poměrně zřídka a stále se jedná o výjimečné a ojedinělé případy. Pokud má zákazník zakoupené cestovní pojištění, řeší se repatriace za pomoci pojišťovny. Pracovníci pojišťovny ERV, se kterou spolupracujeme, jsou zkušení a jsou výborně připraveni tyto situace řešit. A protože i naše delegáty školíme na nejrůznější postupy, aby spolupráce s ERV byla co nejplynulejší a pro zákazníka co nejefektivnější. Navíc náklady hradí samozřejmě pojišťovna. Pokud zákazník pojištění nemá, je to již výrazně složitější a musí si hradit veškeré náklady sám, respektive rodina.“

Hana Součková, marketingová manažerka, Čedok:
„Řádově se jedná o jednotky klientů. Snažíme se vycházet maximálně vstříc pozůstalým. Jedná se především o asistenci našich delegátů v jednotlivých destinacích a při nezbytné komunikaci s místními úřady i s pojišťovnou. V případě úmrtí řeší repatriaci především pojišťovny, jimž naše cestovní kancelář poskytuje nezbytnou součinnost.“

Stanislav Zima, marketingový ředitel, Exim tours:
„Vzhledem k počtu klientů, který každý rok s námi vycestuje, není naštěstí takovýchto tragédií mnoho. Řádově se jedná o jednotlivé případy. Díky našemu zázemí ve většině destinací, kam klienty vozíme, se dokážeme i v takto smutných případech o klienty či pozůstalé postarat. Naši zaměstnanci potom zajišťují spolu s pojišťovnou – všechny úřední úkony na místě, tlumočí rodině a podobně. Dobrá pojišťovna je přitom velmi důležitá. Apeluji proto na klienty, aby si sjednávali pojištění přímo u CK, která zájezd pořádá. Delegáti i cestovní kancelář potom ví, do kterých zdravotnických zařízení klienty převést, potom i finančně náročné zákroky nemusí klient na místě platit, vše okamžitě přebírá pojišťovna.“

Eva Němečková, tisková mluvčí, Firo-tour:
„Smrt v zahraničí je pro nás velmi citlivé téma. Když se něco stane, volají naši vyškolení delegáti o pomoc lékaře a ihned kontaktují naší pojišťovnu. Pak už vše probíhá mimo nás. Následnou komunikaci s pozůstalými, případně i odbornou lékařskou pomoc zajišťují pojišťovny.“

Jan Šrámek, marketingový ředitel, CK Neckermann (Thomas Cook):
„Případy úmrtí evidujeme pouze ojediněle. V této sezóně se tento případ stal jednou. Obvykle se jedná o přirozené příčiny úmrtí. Delegát zájezdu je nápomocen pozůstalým na místě pobytu, především v případě tlumočení s úřady, zástupci nemocnice či policie, snaží se být i psychickou podporou. Zde v ČR jsme v kontaktu s rodinou a snažíme se zjistit co nejvíce podrobností k případu, můžeme také zajistit dopravu a ubytování pro členy rodiny, kteří se chtějí vydat na místo zájezdu a chtějí být u vyřizování potřebných náležitostí. V rámci skupiny Thomas Cook pak existuje rozsáhlé krizové centrum, které s ohledem na okolnosti úmrtí vyhodnocuje možné hrozící nebezpečí pro další klienty. Prioritou je pak samozřejmě zajištění bezpečí pro všechny naše klienty.“

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena