
Velkému zájmu prodeje se těší zejména chytré telefony, notebooky a televize. Za poslední dva roky si nový chytrý telefon zakoupila více než polovina lidí, (54 %), notebooky jedna třetina (32 procent) a novou televizi mají tři z deseti domácností (29 %). U počítačové techniky (s výjimkou notebooků) a u fototechniky je v posledních letech naopak patrný klesající zájem nakupujících.
Za poslední dva roky také vzrostl zájem například o sušičky prádla a vysavače. V následujících 12 měsících Češi nejvíce plánují nakoupit zejména bílou techniku, počítače či jejich příslušenství (shodně 27 procent) a též drobné domácí spotřebiče a telefon či jinou komunikační techniku (obojí 26 procent), jak vyplynulo ze studie GfK.
„Stále zásadnější roli při hledání informací o produktech hrají internetové platformy – od internetových srovnávačů cen (které byly nejčastěji zmiňovány u většiny kategorií) a webových stránek prodejců až po nejrůznější diskuzní fóra. Významně naše rozhodování ovlivňují názory a doporučení našich blízkých. Především u bílé techniky má velkou váhu také doporučení personálu přímo na prodejní ploše,“ říká Tomáš Drtina, ředitel společnosti GfK pro Českou a Slovenskou republiku.