Jaké domácí spotřebiče nakupujeme nejčastěji?

Dvě třetiny Čechů během posledních dvou let nakoupily nějaký drobný domácí spotřebič. Nejčastěji to byly varné konvice, které koupilo 40 procent oslovených respondentů z reprezentativní studie společnosti GfK o nákupních zvyklostech a preferencích ELEKTRO 2018.
Na trhu je dnes k výběru nepřeberné množství rychlovarných konvic. Foto: FAEI.cz

Velkému zájmu prodeje se těší zejména chytré telefony, notebooky a televize. Za poslední dva roky si nový chytrý telefon zakoupila více než polovina lidí, (54 %), notebooky jedna třetina (32 procent) a novou televizi mají tři z deseti domácností (29 %). U počítačové techniky (s výjimkou notebooků) a u fototechniky je v posledních letech naopak patrný klesající zájem nakupujících.

Za poslední dva roky také vzrostl zájem například o sušičky prádla a vysavače. V následujících 12 měsících Češi nejvíce plánují nakoupit zejména bílou techniku, počítače či jejich příslušenství (shodně 27 procent) a též drobné domácí spotřebiče a telefon či jinou komunikační techniku (obojí 26 procent), jak vyplynulo ze studie GfK.

„Stále zásadnější roli při hledání informací o produktech hrají internetové platformy – od internetových srovnávačů cen (které byly nejčastěji zmiňovány u většiny kategorií) a webových stránek prodejců až po nejrůznější diskuzní fóra. Významně naše rozhodování ovlivňují názory a doporučení našich blízkých. Především u bílé techniky má velkou váhu také doporučení personálu přímo na prodejní ploše,“ říká Tomáš Drtina, ředitel společnosti GfK pro Českou a Slovenskou republiku.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.