
„V dnešní době má klimatizace jako běžná součást výbavy jen minimální dopad na výši ceny. Ten se u dvou srovnatelných ojetých vozů pohybuje v řádech pouze jednotek tisíc korun,“ tvrdí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter ojetých automobilů.
„Klimatizace dnes představuje zcela standardní výbavu vozu a kupující díky tomu má další stupeň výbavy navíc, ovšem ceny se to dotýká jen minimálně,“ tvrdí Topolová. Není to ale až tak úplně pravda, jak ostatně dokazují prodejní statistiky tohoto prodejce ojetin.
Klimatizace chybí nejčastěji tuzemským škodovkám, zejména vozům Fabia první generace. Těch se bez klimatizace prodá téměř 60 %, a to za průměrnou cenu 52 200 Kč.
S klimatizací se ale cena vyhoupne na 66 600 Kč. Větší model Octavia, rovněž v první generaci, se bez klimatizace prodává ve 14 % případů za průměrných 48 300 Kč, s klimatizací za 65 900 Kč.
Jeden nemusí být velký počtář, aby zjistil, že nejde o „řády jednotek tisíc korun“, jak tvrdí Topolová, nýbrž o desetitisíce. Fabia první generace s klimatizací je téměř o 14,5 tisíce korun dražší, než srovnatelný model bez ní. Tedy o více než čtvrtinu ceny Fabie bez klimatizace. V případě modelu Octavia je pak průměrná cena auta s klimatizací vyšší více než o třetinu (36 %), resp. o více než 18 tis. Kč.