Kolik letos lidé utratí za vánoční dárky? A co bude nejčastěji pod stromečkem?

Minulý týden měla nakoupena všechny vánoční dárky zhruba čtvrtina Čechů. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Rondo.cz. Více než polovina lidí (53 procent) pořídila alespoň některé a zbylá pětina lidí dosud dárky neměla.

Ilustrační foto: Pixabay

Podle průzkumu nejvíce lidí, 34 procent, kupuje vánoční dárky na začátku prosince, třetina s předstihem v listopadu a dříve. Dvě procenta respondentů dárky pod stromeček kupují až na Štědrý den dopoledne.

Češi by podle průzkumu pod stromečkem nejraději našli elektroniku (30 procent), dále peníze (15 %), zážitek (14 %), vybavení domácnosti (13 %) a oblečení (11 %). Následují knížky, kosmetika, hračky a dárkové koše.

NEJČASTĚJŠÍM DÁRKEM BUDE…

Podle průzkumu společnosti GfK bude letos nejčastějším vánočním dárkem kosmetika, obdarovat jí své blízké plánuje 66 procent Čechů. U mužů je to 56 procent, u žen tři čtvrtiny. Druhé místo mezi plánovanými dárky pro letošní Vánoce obsadilo oblečení. Chce jej nadělit 59 procent lidí. Opět v této kategorii dominují jako dárci ženy nad muži. Na třetím místě jsou hračky (44 procent).

Mezi dalšími dárky, které Češi plánují darovat, jsou knihy, elektronika, peníze, jídlo, hry, alkohol či šperky. Vouchery chce jako vánoční dárek věnovat 14 procent lidí. Dalších pět procent Čechů chce dát pod stromeček relaxační zážitek a pro čtyři procenta lidí bude vánočním dárkem dovolená.

Za dárky letos lidé utratí nejčastěji 3000 až 6000 Kč, tuto částku dá 35 procent respondentů, jak vyplynulo z průzkumu Rondo.cz. Do tří tisíc korun plánuje utratit čtvrtina populace, šest až deset tisíc Kč 22 procent lidí. Přes 10 000 korun vydá za dárky 15,5 procenta Čechů. Z ankety na webu FAEI.cz vyplynulo, že 64 procenta čtenářů letos utratí za všechny vánoční dárky více než deset tisíc Kč, do této částky pořídí dárky 9 % návštěvníků portálu a téměř čtvrtina (23 %) za méně než pět tisíc korun.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena