
„Vidělas to oranžové auto, co právě projelo?“ ptám se manželky, když jsme na křižovatce v městečku pár desítek kilometrů od Drážďan viděli dalšího úžasného veterána. „To je ten starý Volkswagen, co měla právnička v tom romantickém filmu, na který jsi nedávnou koukala,“ dodávám.
Vůz Volkswagen Karmann Ghia si zahrál i v dalších filmech, např. ve filmu Kill Bill nebo Tenkrát v Hollywoodu. Foto: dave_7 from Lethbridge, Canada, CC BY 2.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/2.0>, via Wikimedia Commons
Byl to Volswagen Karmann Ghia, který se vyráběl jako dvoudveřové kupé nebo kabriolet od roku 1955 až do začátku 70. let. Tentýž vůz, v němž jezdila advokátka ve filmu Láska se zárukou. I tenhle oranžový skvost jsme měli možnost zahlédnout na saské okresce, ale to už jsme věděli, že jedeme proti proudu účastníků letošní rallye Sachsen Classic.

Letos se jí zúčastnilo přesně 170 historicky cenných automobilů vyrobených do roku 2001. Účast v závodu z německého Cvikova (Zwickau) závodu do Drážan byla možná jen na základě pozvání organizátora. Nejstarším vozem byl letos Buick Standard Six z roku 1926, nejmladším naopak Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor z roku 2000.

Letošní ročník také vůbec poprvé zavedl účastníky do Česka až do automobilky v Mladé Boleslavi, kde si připomněli 120. výročí motoristického sportu značky Škoda. Letos se Team Škoda Classic přihlásil do renomované soutěže klasických vozů s šesti modely svých historických vozů a s celkem osmi vozy.

K ozdobám startovního pole třídenní rallye pak bezesporu patřil otevřený závodní vůz Škoda 1100 OHC Roadster z roku 1957, který dosahuje maximální rychlostí 200 km/h. Posádku tohoto nejstaršího českého vozu nasazeného do rallye, letos podle startovní listiny tvořili německý novinář Jörn Thomas a Jens Katemann, šéf komunikace mladoboleslavské automobilky.

Ve škodováckém týmu byl podle startovní listiny jen jeden profesionální závodní řidič, a sice německý jezdec rallye Matthias Kahle, který řídil nejmladší auto českého teamu – Škodu Rapid z roku 1984.

Dva členové představenstva automobilky – Michael Oeljeklaus a Karsten Schnake – si saskou rallye užili s vozem Škoda 110 R Coupé z roku 1971, resp. 1972. Zástupce muzea automobilky, ředitelku Andreu Frýdlovou a koordinátora restaurátorské dílny Michala Velebného, svezla o dekádu starší Škoda Felicia.