
V březnu přitom jejich meziroční růst činil 3,4 procenta a v únoru 3,8 procenta. Meziměsíčně došlo v tržbách v maloobchodě kromě motorových vozidel v dubnu k nárůstu o 1,2 procenta. O vyšší tempo růstu se v dubnu zasadily především tržby v oblasti prodeje pohonných hmot, které meziročně vzrosty o 12,3 procenta, vzestup táhl také internetový prodej.
Ten ovšem oproti předchozímu měsíci své tempo růstu poněkud zpomalil. Internetovým a zásilkovým obchodům tržby vzrostly v dubnu o 10,9 procenta, zatímco v březnu to bylo o 16,1 procenta. Dlouhodobě jsou ovšem internetové obchody mezi Čechy velmi oblíbené, věřím tedy, že růst jejich tržeb své tempo opět zrychlí.
Tržby za nepotravinářské zboží v dubnu vzrostly o 5,7 procenta, tržby za potraviny pak o 3,7 procenta. Když půjdeme do většího detailu, tak vyšší růst tržeb mimo internetového prodeje zaznamenaly také specializované prodejny s kosmetickými a toaletními výrobky. Těm tržby meziročně vzrostly o 11 procent.
Nahoru šly také tržby v prodejnách s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci. To lze považovat za signál poněkud vyššího optimismu spotřebitelů. Výrazně si polepšily také tržby za prodej a opravy motorových vozidel, které meziročně vzrostly o 4,8 procenta. Tržby v prodejnách s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím naopak svůj růst mírně zpomalily z březnových 6,1 na dubnových 5,3 procenta.
Autor je partner poradenské skupiny Moore Czech Republic
(Redakčně upraveno)