
Úspěšná digitální strategie umožnila bance racionalizovat pobočkovou síť, včetně loňského uzavření 25 obchodních míst, a tím dosáhnout cílů stanovených v digitální distribuční strategii. Zároveň Moneta úspěšně spustila digitální platformu pro distribuci úvěrových a depozitních produktů prostřednictvím třetích stran, což jí do budoucna umožní optimalizovat náklady.
V průběhu loňského roku banka sjednala spotřebitelské úvěry online v objemu 6,1 miliardy Kč – to je necelá třetina ze všech nových spotřebitelských úvěrů. Banka v prvním čtvrtletí letošního roku plánuje spustit plně online kontokorentní úvěr a pokrýt jím potřeby klientů se zájmem o malé či krátkodobé úvěry.
Tržní podíl banky u hrubých hypotečních úvěrů vzrostl v roce 2018 na 2,8 % (oproti 2 % v roce 2017). Ve stejném období dosáhl tržní podíl banky na produkci nových hypoték osm procent, což potvrdilo pozici Monety jako jednoho z pěti největších poskytovatelů hypoték v České republice. Tržní podíl u spotřebitelských úvěrů mírně poklesl na 18,8 % na konci roku 2018 z původních 19,3 % na konci roku 2017, což bylo i částečně ovlivněno prodejem historických nevýkonných úvěrů.
Moneta vykázala v roce 2018 celkové provozní výnosy ve výši 10,2 miliardy Kč, což představuje meziročně pokles o 1,7 %. Z toho 7,4 miliardy Kč tvoří čisté úrokové výnosy, které se vrátily k růstu, a obrátil se tak negativní trend klesajících úrokových výnosů během posledních osmi let. Neúrokové výnosy ve výši 2,8 miliardy Kč poklesly meziročně o 7,3 % a byly ovlivněny nižšími příjmy z odepsaných nevýkonných úvěrů vlivem prodeje značného objemu nevýkonných úvěrů v posledních dvou letech.