Říká se, že muži jsou vůči svým partnerkám nevšímaví a dárky kupují pouze jako výkupné za špatné svědomí. Pokud je to pravda, pak by podle výsledků průzkumu agentury TNS Aisa pro společnost Provident Financial měli čeští muži máslo na hlavě prakticky permanentně.

Češi totiž podle průzkumu investují do svých partnerek a manželek víc, než Češky do svých partnerů a manželů. Zatímco polovina českých mužů vynaloží za dárky více než pět tisíc korun ročně, obdobnou částku utratí pouze třetina českých žen.
Z průzkumu rovněž vyplývá, že čím jsou Češi mladší, tím snáze sáhnou do kapsy. Dárky dražší než pět tisíc korun kupují svým polovičkám převážně lidé do 29 let. Naopak vůbec nejméně utrácejí Češi mezi 30 a 39 lety, dárky za více než pět tisíc korun dává jen třetina.
Vysvětlení? Podle společnosti Provident Financial lidé do 30 let nemají tolik závazků. Jsou zpravidla bezdětní a často ještě bydlí u rodičů, takže mají minimální náklady na bydlení. Bývají zamilovaní a ochotní za partnera či partnerku utrácet. Naopak lidé mezi 30 a 39 lety už zakládají rodiny a jeden z partnerů je obvykle na rodičovské. Tato skupina se proto musí obvykle uskromnit.
Bez ohledu na věk či pohlaví jako nejatraktivnější dárek vede dovolená. Přály si ho především ženy, potěšil by i respondenty starší 50 let. Ženy na druhém místě uváděly šperk, zatímco muži auto, popřípadě vybavení do auta.
Téměř polovina Čechů nákup dárku konzultuje se svým partnerem, přičemž více tak činí muži (52 %) než ženy (43 %). Češi obvykle nakupují dárky ze svých úspor, půjčku přiznal jen každý osmý respondent.