Nastal čas přezouvání pneumatik: Řidiči ve velkých městech čekají až pět dní

S koncem března skončila zákonná povinnost mít přezuto na zimní pneu za nepříznivých povětrnostních podmínek, která platila od listopadu. A s oteplením se výrazně zvýšil zájem motoristů o přezouvání na letní pneumatiky. Čekací doba na přezutí se ale ve velkých městech, jako jsou Praha a Brno, prodloužily až na pět dnů. Vyplývá to z údajů servisů a prodejců, o nichž informovaly České noviny.
S koncem března skončila zákonná povinnost mít přezuto na zimní pneu za nepříznivých povětrnostních podmínek, která platila od listopadu. Foto: Pixabay

Podle aktuálního průzkumu internetového obchodu Pneumatiky.cz mezi řidiči i pneuservisy by do týdne mělo mít letní gumy více než 92 procent aut. Další tři procenta motoristů obouvají celoroční pneumatiky a zbývající řidiči výměnu neřeší a budou dále jezdit na zimních pláštích, informoval server.

„Takové chování ale nemá žádný logický důvod. Zimní pneumatiky se od letních liší směsí i prořezáním. Pokud panují vyšší teploty, prodlužuje se brzdná dráha na suchu až o deset procent a na mokru téměř o polovinu,“ uvedl ředitel obchodu Vojtěch Schwangmaier.

AUTOBAZARY? OBĚ SADY PNEU MÁ KAŽDÝ DRUHÝ VŮZ

Podle společnosti ESSOX, která se specializuje na podporu prodeje nových i ojetých vozů, je pro české řidiče je změna obutí pneumatik ze zimních na letní a naopak víceméně samozřejmostí. Přibližně polovina automobilů, které v českých autobazarech hledají nového majitele, je nabízena i s druhou sadou pneumatik. Tu velmi často prodávají původní majitelé spolu s automobilem. Vyplynulo to z marketingového průzkumu, který ESSOX uskutečnil mezi dvaceti renomovanými autobazary.

„Druhá sada pneumatik zásadním způsobem ovlivňuje, zda si kupující vyhlídnuté auto pořídí – a také jakou formu financování zvolí,“ uvedl Ivan Straka, vedoucí úseku marketingu společnosti ESSOX. O existenci druhé sady nebo možnost jejího pořízení se při koupi vozu podle zkušeností dotázaných autobazarů zajímají přibližně dva z pěti kupujících.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.