
Podle ředitele společnosti Zaslat.cz, Miroslava Michalka je momentálně až 30 % zásilek doručováno s jedno až vícedenním zpožděním. „Některá depa mohou mít v odbavování zásilek až dva dny zpoždění, automatické třídící linky nestíhají, jejich kapacita je přitom v desítkách tisíc denně. Balíky tak mohou zůstat na depu nebo třídícím centru zdánlivě bez nového statusu v trackingu,“ infomoval.
Kurýři jezdí i o víkendu a z kapacitních důvodů mohou odmítnout vyzvednutí některých položek, jejich svoz se tak posune na další dny. Někteří dopravci také odmítají vyzvedávat jednotlivé balíky u koncových zákazníků. Odhadovat časové okno doručení nebo poskytovat kontakty na kurýry, tak ve většině případů z kapacitních důvodů není možné.
Náročná je situace i na zákaznických linkách: „Naše zákaznická péče zvládá aktuálně přes 80 % hovorů a učinili jsme opatření, aby se rychlost odbavení zákazníků zvýšila,“ doplnil Michalko. V následujících dnech podle něj společnost chystá spuštění tzv. balíkového barometru také na svém webu.
„Chceme, aby měli zákazníci dobrý přehled o tom, co je ještě reálné a co ne. Tato platforma by měla vždy ukazovat současný stav balíkové dopravy a její momentální možnosti,“ uvedl Michalko.
Před týdnem jsme informovali, že už během prvních adventních dnů má většina z tuzemských dopravních společností vyčerpáno 90 až 100 % svých kapacit. Některé firmy proto začaly omezovat své služby, aby nápor zvládly. To je mimo jiné i případ Zásilkovny, která má problém s doplňkovou službou Doručení na adresu, kterou letos zajišťuje prostřednictvím pouze tří externích dopravců.
Potíže však nenastaly jen u Zásilkovny. Problém je podle odborníků v tom, že letošní předvánoční sezona se prolíná se stále ještě vysokým zájmem o balíkovou přepravu souvisejícím s protipandemickým opatřením. Dopravci tak zaznamenávají rekordní počty zásilek v přepravě už od začátku října a letos čelí výzvě, jaká tu ještě nebyla.